PUBLICITAT

Férriz dirigeix curt i s'enrola en un de nou, 'Laisa'

  • L'actor protagonitza el debut de Carmen Gutiérrez rere la càmera
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'actor i també director Isak Férriz, en una imatge promocional. Foto: EL PERIÒDIC

Sembla que als actors de casa els hagi entrat el mal de Sant Vito: mentre Maria Lanau estrena demà a TV3 la tv movie basada en Germanes –l'èxit teatral de fa tres temporades a la cartellera barcelonina– i Marc Cartes torna dilluns i també a l'autonòmica catalana amb la primera entrega de la telesèrie Kubala, Moreno i Manchón, Isak Férriz aprofita el descans de Bandolero –l'actor no participa en la tercera temporada de la sèrie– per cultivar el curtmetratge, format si es vol menor però que acostuma a servir com a catapulta per a més altes fites.

Dos són els curts en què Férriz ensenya aquests dies la poteta: d'una banda, Alba, la seva segona incursió com a director, en fase de postproducció, pendent d'estrena (imminent) i del qual ja es pot visionar el tràiler: busquin al facebook del curt. I preparin la closca per a una d'aquelles rares experiències cinematogràfiques a la tercera fase, perquè l'actor (i ara també director) hi assaja un claustrofòbic conte mut –¡mut!– a compte del (gens fàcil) retrobament dels dos protagonistes –el mateix Férriz i l'actriu catalana Núria Gago, companya de repartiment de Cartes a Kubala– tres anys després d'una traumàtica separació. Cine per a cinèfils en la línia, posem-hi, d'El artista, la molt sorprenent pel·lícula del director francès Michel Hazanavicius que ha rescatat al blanc i negre com a objecte de culte cinèfil.

Alba és a punt,a punt de sortir del forn. En canvi, encara no hi ha ni entrat Laisa, el debut rere la càmera de la també actriu espanyola Carmen Gutiérrez (Amar en tiempos revuletos, Física o química, El internado). Férriz és l'únic home d'un elenc que completen Roser Tapias, en el paper de Laisa (l'hem vista a El cor de la ciutat), Nausicaa Bonnín, com a Sonia (Millor actriu al festival de Màlaga per Tres dies amb la família) i Maica Barroso, la mare de Laisa (Cuéntame). Gutiérrez hi planteja una història potser no tan conceptual –és clar que, al costat d'Alba, quasi qualsevol argument es queda en poc més que convencional– a compte del periple de Sonia, una noia que es planta a Madrid amb el somni de convertir-se en actriu i fitxa com a companya de pis la Laisa del títol, una xavaleta de 16 anys que tot just acaba l'ESO i que també ve carregada d'il·lusions. Fins aquí llegeixen les notes de producció.

Per a Férriz, en qualsevol cas, un estimulant parèntesi després d'haver encadenat les últimes temporades telesèries (Bandolera, Alfons, el príncep maldito, Física o química), telemovies (L'edèn, Rhesus) i llargmetratges (El cònsul de Sodoma i Kika Superbruja), i amb el record encara a la retina del seu protagonista a Serrallonga, el bandoler barroc amb què va saltar a la celebritat televisiva ara fa quatre cursos. Val a dir que Férriz va ser un dels protagonistes de la cerimònia d'inauguració d'Escaldes 2011, i que continua endavant amb IndiGest, aquesta mena de cooperativa d'arts escèniques i visuals amb què han aixecat projectes com ara Ara estem d'acord i Ob-sessions.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT