PUBLICITAT

Els ecologistes reuneixen 700 firmes per preservar la Rabassa

  • La voluntat és demanar al Comú lauredià que declari la zona espai natural
  • Al.leguen que els parcs d'animals com el proposat "tenen rendibilitat dubtosa"
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Vista general dels boscos de la Rabassa, a Sant Julià de Lòria. Foto: JORDI FITER

Les associacions ecologistes ADN (Associació per la Defensa de la Natura) i Apapma (Associació Protectora d'Animals, Plantes i Medi Ambient d'Andorra) i les plataformes ciutadanes Amics de la Rabassa i Grup Rocafort han assolit 700 signatures en la campanya que té com a objectiu recollir mostres de suport per demanar al Comú de Sant Julià de Lòria que declari espais naturals protegits els territoris que engloben la Rabassa i el planell de Conangle fins al Pic Negre i el camp de Claror.

Els grups ecologistes han recollit les firmes en els dos mesos que dura la campanya per demanar a la corporació laurediana que declari espais nautrals protegits els territoris on s'està desenvolupant el projecte Naturlàndia-Eco Park Temàtic dels Pirineus. Els promotors de la campanya consideren que la fita assumida és "important", tenint en compte que "s'ha començat tard i a l'inici del període de vacances".

Per recollir les mostres de suport a la causa, els enllaços web www.amicsdelarabassa.org i www.apapma.org disposen d'un pdf amb el full de recollida de signatures. Només cal imprimir-lo, omplir- lo i dipositar-lo en una bústia de cor- reus i les associacions es fan càrrec del franqueig.

Com que es tracta d'una demanda adreçada al Comú de Sant Julià de Lòria, només poden signar residents al Principat, independentment de la seva nacionalitat. Tot i així, les associacions es plantegen fer difusió de la campanya entre els turistes durant l'estiu "perquè coneguin la iniciativa i que Andorra té una societat compromesa i viva, en la qual la ciutadania està disposada a participar en la vida pública", van explicar a l'ANA.

TURISME SOSTENIBLE
Els organitzadors de la campanya al.leguen que la Rabassa és "un espai per gaudir-lo, no per tancar-lo" i que a Andorra queden pocs espais naturals com el planell de Conangle, que "val la pena preservar" i on s'hi podria fer "un projecte de turisme sostenible", que segons els ecologistes, no és el cas de l'Eco Park Temàtic dels Pirineus. Segons van afirmar des d'aquestes associacions, no es mouen per "interessos partidistes sinó per la consciència del patrimoni que volen deixar als seus fills".

La campanya compta amb el suport de diverses autoritats en el camp de l'ecologia i el medi ambient, com són el geòleg Josep Maria Mallarach (consultor de medi ambient i professor de la Universitat de Girona), el geògraf i naturalista Martí Boada (membre del Comitè Espanyol del Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient; de la Comissió de Comunicació i Educació de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura; i del Fòrum Global 500 de les Nacions Unides) i el botànic Michael Baracetti (creador del parc botànic d'Encamp, autor de la Guia de plantes d'Andorra i director de la reserva natural d'Elna, a França).

Els ecologistes reivindiquen que el projecte "no ha aportat cap mena de reactivació econòmica" i que promoure "un parc protegit estaria més amb sintonia amb el que hi havia a la natura". Van assenyalar també que l'Eco Park Temàtic dels Pirineus "serà un parc on els animals estaran en privació de llibertat", fet "contrari a qualsevol connotació ecològica o mediambiental".

RENDIBILITAT DUBTOSA
Pel que fa a l'Observatori d'Animals, van apuntar que n'hi ha un de natural, pel qual "no s'ha de pagar", atès que s'hi poden veure àguiles, altres ocells i petits mamífers que hi viuen. I van afegir que "tancar-hi animals és un mal fet a la natura i a la fauna". En resum, les associacions ecologistes que defensen la causa van voler destacar que els parcs d'animals d'aquest tipus "tenen una rendibilitat dubtosa", i que de "parcs temàtics, n'hi ha molts, i en canvi l'espai natural de la Rabassa és únic", van acabar. [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT