PUBLICITAT

Els publicistes critiquen que el Govern contracti empreses de fora

  • Demanen les mateixes condicions i concursos públics per a tothom
L.F.M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el ministre de Turisme, Francesc Camp Foto: EL PERIÒDIC

L'Associació Andorrana d'Agències de Publicitat va enviar ahir un comunicat de protesta ja que «una vegada més, es confia en professionals de fora, abans que confiar en empreses del país» per tal de realitzar campanyes institucionals, com és el cas de la campanya d'hivern, aquest any duta a terme per l'empresa espanyola Bassat Ogilvy. «Desanima veure que qui més diu que confiem en nosaltres, acabi enviant centenars de milers d'euros a empreses foranes que agafaran els diners i, de cap manera, contribuiran amb cap taxa, al desenvolupament del país», seguien dient els publicistes andorrans en el comunicat.

L'Associació es mostra indignada ja que, segons explicaven en el text, «portem molt temps lluitant perquè els nostres empresaris i polítics creguin en la capacitat i professionalitat de tot un sector, que portem molts anys treballant i aportant molt al país»; seguidament es preguntaven: «¿Com volen que el nostre sector és desenvolupi normalment, si les grans campanyes publicitàries acaben a l'exterior?».

Els publicistes també van voler fer constar la seva impotència davant del fet de veure com «les nostres empreses s'aprimen i algunes desapareixen, amb l'indiferència dels que tenen algunes armes per redreçar la situació» i demanen que se'ls hi doni una oportunitat per tal de «mostrar la nostra capacitat per fer grans coses».

A més a més, els portaveus del sector van criticar el tracte diferenciat que reben respecte a les empreses de fora: «¿Per què quan es dona una feina a una empresa andorrana s'ha de fer un concurs amb tota la feina acabada claus en mà, el que suposa un cost molt alt per cada empresa i només una ho cobrarà.? (...) En canvi quan es treballa amb empreses de fora s'arriba a un acord econòmic abans sense passar per concurs i no han d'invertir ni una hora, ni un euro, en una feina que cobraran i se'ls dona molt més marge en timing», a més, afegien que «també en alguns casos, se'ns cobra per recollir el plec de bases, cosa que en temps de crisis és una mica abusiu i sense entrar en els errors i incongruències que trobem en molts plecs».

Així doncs, els publicistes andorrans van fer ahir una crida per tal de poder salvar el seu sector, demanant més col·laboració: «Si suméssim els diners que, encara avui, moltes institucions i grans empreses del país envien als nostres col·legues veïns veurien vostès, que amb més sensibilitat, és podria salvar un sector seriosament tocat. ¿Creu algú de vostès que en el conjunt d'empreses del país, no n'hi ha de preparades per fer el que ens proposen les empreses foranes?».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT