PUBLICITAT

La capital aplicarà els mateixos criteris de viabilitat que al Patapou

  • No validarà l'equipament si molesta els veïns de la Comella o posa en perill la seguretat de les persones
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
La cònsol major de la parròquia d'Andorra la Vella, Rosa Ferrer, a la sala de premsa del comú Foto: TONY LARA

La cònsol major d'Andorra la Vella, Rosa Ferrer, va reiterar ahir que «tindrem en compte els mateixos criteris i arguments que van servir per avaluar la construcció de l'heliport al Patapou, per avaluar la construcció de l'heliport a la Comella». I va argumentar «això vol dir que si ha de pertorbar els veïns o ha de posar en perill la seguretat de les persones, ens hi oposarem». Ferrer també va explicar que «després del desencontre amb el Govern en el projecte del Patapou, amb tot l'esforç que hi vam dedicar perquè tirés enrera, el comú també tenia la obligació moral de buscar un nou espai per proposar». I va afegir que «a partir de que ens van enviar la carta hi vam començar a treballar des dels serveis tècnics».

Ferrer va recordar que el terreny de la Comella compleix els requisits tècnics que recollia la carta del ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, i que «també ens va semblar que per la seva situació, queda per sota les zones habitades i per tant no molesta visualment, podria ser una bona alternativa». La cònsol major de la capital va insistir en que «en principi els aparells no han de sobrevolar cap urbanització perquè no hi ha res construït a l'entorn».

Ara bé, també va recordar que «falta fer tots els estudis tècnics escaients i sobretot l'estudi de navegació de l'OACI». I va tornar a insistir en la premissa de que les línies de vol no sobrevolin cap zona habitada ni cap instal·lació que suposi un risc per a les persones per donar-hi el vist i plau final.

Terreny amb gravamen / Ferrer també va explicar que «el comú va comprar aquest terreny fa molts anys i té un gravamen que hi impedeix construir cap equipament industrial que emeti fums o faci soroll i que pertorbi els veïns». La consol va afegir que en aquell moment es pensava en la hipotètica construcció del forn incinerador en el mateix emplaçament. I va especular que «si el terreny compleix totes les exigències tècniques de l'OACI i la infraestructura no ha de molestar els veïns ni posar en perill la seguretat de les persones, estem disposats a parlar amb el Govern sobre la construcció de la infraestructura». No obstant això i en resposta a la recent formada plataforma de veïns de la zona residencial que ja s'ha pronunciat en contra de la construcció de l'heliport, va concloure que «si l'equipament els ha de molestar serà el mateix comú que dirà no a la construcció».

Altres respostes / Ahir el cònsol menor de Sant Julià, Manel Torrentallé, va dir que «no contestarem la carta perquè és un tema del Govern», i va recordar que el terreny disponible a Sant Julià ja és propietat del Govern. El cònsol major d'Encamp, Jordi Mas, va clarificar que la carta disculpava de contestar si no es disposava de cap terreny adient.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT