PUBLICITAT

El Govern pica a la porta d'Apple

  • Missé nega que hi hagi cap relació entre les negociacions i la decisió d'Educació d'escollir aquesta marca
LAIA F.MAROT
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Façana de la botiga d'Apple situada a l'Estació Central a Nova York Foto: EL PERIÒDIC

«Nosaltres sempre hem dit, i no ho hem amagat mai, que seria fantàstic que Apple s'instal·lés al país, perquè ens serviria per il·lustrar l'interès d'una marca internacional aquí a Andorra». Per aquest motiu, des de la Iniciativa Actua, tal i com va explicar el Secretari d'Estat de Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, «l'hem prospectat, com a moltes altres marques, i ells ens tornaran resposta».

Així doncs, l'Executiu a través d'Actua ha iniciat els contactes, però encara desconeixen si la «gran poma» americana obrirà finalment o no una botiga al Principat. Missé va explicar que el problema de les marques que es basen en botigues minoristes és que «tenen els seus plans d'expansió ja prospectats». Segons el secretari d'Estat de Diversificació Econòmica, Apple, de la mateixa manera que altres marques del nivell, «ja sap quines botigues obriran al 2014 i tenen una prellista de les del 2015», i per tant, «estar en els plans perquè aquestes empreses s'intal·lin aquí sempre vol dir dos o tres anys».

Ara bé, Missé també va dir que no tots els casos són iguals, i que «hi ha casos de marques reconegudes que ja han arribat a Andorra i que es volen instal·lar, però que no hem anunciat perquè moltes d'elles no han trobat el local adequat o d'altres volen que hi hagi un soci andorrà i estan acabant encara la negociació». Finalment, Missé va dir que «nosaltres hem prospectat moltes marques i estem esperant retorn. En el cas d'Apple, no tenim ni una resposta negativa ni tampoc afirmativa».

Però, ¿Andorra està o no en aquesta prellista d'Apple? Missé va dir que «malauradament» no podia donar aquesta informació, ja que «aquestes empreses cotitzen en borsa i són geloses de la informació que donen, perquè l'han de publicar. Nosaltres no podem anticipar cap mena d'informació ja que podria comprometre la negociació».

APPLE I EDUCACIÓ/ Parlant d'aquesta marca, el ministeri d'Educació va anunciar el mes passat l'elecció de la tauleta Apple perquè l'utilitzin els alumnes de l'escola andorrana, en el marc dels canvis del Permsea. L'iPad2 costa 450 euros i l'hauran de comprar les famílies de 289 alumnes, els que començaran el primer curs de Segona Ensenyança. Segons el Secretari d'Estat i Diversificació Econòmica, el ministeri d'Educació «ha basat la seva elecció en criteris tècnics» i no té res a veure amb les negociacions que pugui tenir l'Executiu amb aquesta marca.

Missé va subratllar que «del que sí estic segur és que la decisió de que una empresa s'intal·li al país mai aniria associada amb que tingui certs privilegis per part de l'Administració. Si una empresa es vol instal·lar, ve i s'instal·la. I després, si vol licitar o participar en projectes amb l'Administració, ho farà com la resta d'empreses». Finalment, el Secretari d'Estat de Diversificació Econòmica va afegir que «el que no es pot donar mai és que una empresa vingui a canvi de que es desenvolupi un determinat projecte».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT