PUBLICITAT

Andorra, el millor aparador

  • La campanya de Turisme per al novembre rep el nom d'Andorra Shopping Festival i costarà 960.000 euros
LAIA F. MAROT.
ANDORRA LA VELLA

Convertir Andorra en el millor aparador, dinamitzar el comerç augmentar les vendes, les visites i les pernoctacions. Aquests són els principals objectius de l'Andorra Shopping Festival, nom que porta la campanya del mes de novembre i que ahir van presentar públicament el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku. Segons va afirmar el segon, la campanya tindrà un cost de 960.000 euros, 600.000 a per publicitat en mitjans de comunicació i 360.000 euros per a la part organitzativa.

«Fer l'oferta atractiva i crear motius per venir al país» fora de temporada segueix sent la fita que Andorra Turisme persegueix. Aquesta vegada es tracta de crear un circuit d'aparadors singulars basats en el lema Una història que comença en blanc, recuperant l'eslògan de la campanya d'hivern. La voluntat és fer-los atractius al públic i així generar més visites i vendes. Tal i com va explicar ahir Budzaku, els establiments tindran a la seva disposició experts que els assessoraran a l'hora de dissenyar els aparadors. A més, cada comerç podrà tenir ofertes atractives adreçades a la seva clientela.

Així doncs, la campanya dóna més força a l'oferta de compres del país i a diferència de les anteriors, no es demanarà cap aportació econòmica als comerciants adherits. Ara bé, per altra banda caldrà, més que en les altres campanyes, la col·laboració dels comerciants del Principat tant per a la decoració dels aparadors com a l'hora de realitzar promocions específiques, un fet que van destacar reiteradament tant Budzaku com el ministre Camp: «La participació i la implicació hi ha de ser, al final la gent que ve a comprar i que volem que vingui tindrà contacte amb diversos comerços i persones, i si aquests de forma individual no fan alguna cosa diferent, no té sentit la campanya per molt esforç que hi posem des d'Andorra Turisme».

Pel que fa al nombre de comerços que s'adheriran a la iniciativa, encara es desconeix el nombre, ara bé, «està clar que perquè la campanya funcioni, hi ha d'haver força comerços adherits, amb aparadors originals i treballats».

ELS ESDEVENIMENTS ESPECIALS / La campanya tindrà lloc durant tot el mes de novembre però també es faran accions específiques pel pont de Tots Sants, amb una passarel·la de cel·lo, i el 9 de novembre, amb un concert d'un artista conegut (encara per determinar). Les actuacions es durant a terme en els principals eixos comercials i també en aquelles zones comercials que tinguin un nombre important de comerços adherits. En aquest sentit, Camp va explicar que inicialment «el gruix de la campanya estava destinat a l'avinguda Meritxell, Carlemany i al Pas de la Casa» però el ministre va reconèixer que «des d'altres àrees comercials també ens han demanat que fem alguna cosa», com per exemple els comerços del centre històric d'Andorra la Vella, i per tant «intentarem redireccionar tot això i potser alguna de les actuacions la farem en algun altra zona». Tot i així, Camp va assegurar que ja estava previst que els assessors de compres que hi haurà situats a les zones amb més afluència «també portin els clients cap a aquests comerços; no els hem deixat de banda».

Pel que fa a la possibilitat de convertir Meritxell per a vianants durant els dos caps de setmana que hi haurà esdeveniments, Camp va dir que si s'ha de fer, « haurà de partir de la iniciativa dels propis comerciants» que hauran de parlar amb el comú. «És un tema de la parròquia; si ho fan estarem encantats de la vida i sinó, doncs farem la campanya igual».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT