PUBLICITAT

Ordenament Territorial incrementarà la inversió fins a 50 milions el 2014

  • L'Estat no pot mantenir un nivell d'inversió tan baix sense córrer el risc d'esdevenir obsolet
  • «Un país que no inverteix envelleix i les infraestructures queden antigues», diu Alcobé
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Alcobé al prat del Rull, ahir Foto: ÀLEX LARA

El ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Alcobé va anunciar ahir que el pressupost d'inversions per al 2014 incrementarà aquesta partida en un 10% o 15% «com hem fet aquest any passat». El ministre va recordar que «les inversions en obra pública van caure en el seu nivell més baix, l'any passat, amb una dotació de només 30 milions d'euros». I va afegir que «la partida prevista per aquest any és d'uns 40 milions d'euros i l'any que ve, l'augmentarem en un 10% o 15%, seguint la línia dels anys anteriors». D'aquesta manera, el pressupost per a inversió del ministeri d'Ordenament Territorial s'acostarà als 50 milions d'euros. De fet, el ministre va puntualitzar que «podem arribar amb inversions reals de tot el Govern a una xifra d'entre 45 i 50 milions d'euros».

Inversió sota mínims / Alcobé va lamentar que «el pressupost d'inversió en obra pública va tocar fons el 2012, amb una partida de 30 milions d'euros, quan estàvem acostumats a uns pressupostos d'entre 90 i 120 milions en els cinc anys anteriors». I va afegir que «la situació actual és un situació d'imports insostenible, el Govern no pot tenir un pressupost d'inversió tan baix i intentem incrementar-lo». Alcobé va justificar que «un país, com qualsevol empresa, ha d'invertir i les inversions obeeixen a diversos motius». I va argumentar que «en el cas d'un país, molta inversió obeeix a reposició. Com una empresa, un país que no inverteix envelleix i les infraestructures esdevenen obsoletes, amb la qual cosa la inversió també és un tema de seguretat». El ministre va recordar que Andorra té una xarxa viària complicada per l'orografia del territori que requereix molta vigilància i inversió, no només en eficiència, sinó també en protecció. «El manteniment de les proteccions per allaus o esllavissades a les nostres carreteres que no tenen res a veure amb les de fa 20 anys, són inversions que potser no es veuen gaire però que són imprescindibles per a la població i els turistes que ens visiten i que hi circulen». Alcobé també va insistir en que «no oblidem que darrera hi ha un sector econòmic que és el de la construcció i que ha patit molt». I va afegir que «es tracta d'un sector amb gent molt qualificada, enginyers i arquitectes, que requereix un mínim d'inversió perquè ha passat de 7.000 a 3.000 treballadors en els últims anys i no podem continuar així, perquè la situació és insostenible». Per tot això, Alcobé va concloure que «hem d'invertir, sí o sí, i aquesta inversió mínima l'hem d'anar augmentant, a poc a poc».

Canalització del Valira / Una de les obres prioritàries de cara a l'any que ve serà la canalització del Valira al seu pas per Santa Coloma. Alcobé va explicar que «aquest projecte és prioritari perquè és un projecte de seguretat». I va argumentar que «no s'hi pot jugar perquè hi ha escoles, hi ha persones que hi viuen, i és una zona complicada i conflictiva. L'obra s'ha de fer l'any que ve i representarà una partida important».

El ministre va afegir que el problema de l'aigua a Santa Coloma «obeeix a diversos motius, un és el Valira però també hi ha torrents que baixen de la muntanya, per tant, aquí el comú de la capital també haurà de fer un esforç per continuar les obres de protecció d'aquest torrents». Reconeixent que les obres es van anar postergant durant anys, Alcobé va puntualitzar que «queden tres trams pendents i tinc entès que hi havia algun conflicte amb els propietaris afectats però, ara hi ha la voluntat de tirar-les endavant amb entesa o no». No obstant això, Alcobé es va mostrar confiat per arribar a un acord amb els propietaris dels terrenys «ja que també és el seu interès de que els seus terrenys també quedin protegits».

La canalització es farà en tres trams, davant el càmping Riberaygua, entre el pont de Bombers fins al pont del Poblador, a tots dos marges del riu, i el tram de riu que passa davant del Lycée Comte de Foix fins al nou camp d'Esports. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT