PUBLICITAT

Queixes de consumidors europeus per les vendes d'un web andorrà

  • Usuaris de www.onlineticketexpress.com van reclamar per «condicions abusives» de l'empresa
  • La Unitat de Comerç i Consum va obrir sis expedients sancionadors al domini comercial
LAIA F. MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge de l'estadi Allianz Arena durant un partit de futbol de la Champions League. Foto: EL PERIÒDIC

El web d'èxit, www.onlineticketexpress.com, havia estat gestionat per una empresa andorrana, Mundi Espectacles SLU, i va ser dels negocis pioners al Principat en la venda online. El seu producte tenia, i segueix tenint, gran nombre de consumidors a nivell europeu ja que es tracta d'entrades per a espectacles i esdeveniments esportius de tot Europa a molt bon preu o preus especials. Partits de futbol de lliga i Champions, tennis, bàsquet, golf i fins i tot curses de cavalls. En l'època que la gestionava l'empresa andorrana havia arribat a tenir un volum de negoci molt important, amb més de 3.000 entrades venudes setmanalment.

Ara bé, no tots els consumidors van quedar satisfets amb el servei i alguns fòrums d'internet anaven plens de queixes. Entre d'altres exemples, alguns compradors quan arribaven a l'esdeveniment es trobaven que les entrades no corresponien a la localització per la qual les havien comprat –essent aquesta pitjor – o bé que en arribar a l'estadi del partit els de seguretat es quedaven les entrades perquè identificaven que eren de revenda,prohibida en molts països europeus.

Fa aproximadament un any Multiespeclacles es va vendre l'explotació del domini, però va deixar sense tancar algunes de les demandes dels consumidors. El dia 6 de novembre el Govern informava públicament a través del BOPA de l'obertura de quatre expedients sancionadors a l'empresa, que continua estant a Andorra, per haver infringit la protecció dels interessos econòmics dels consumidors. L'obertura d'expedients sancionadors habitualment no es fa pública, però sí en el cas que el representant legal es trobi en parador desconegut, com és el de Mundi Espectacles.

CONDICIONS ABUSIVES / La Unitat de comerç i consum va informar que als quatre expedients del BOPA cal sumar-hi dos més que estan a tràmit, tots ells per queixes de consumidors europeus, alguns dels quals es van posar en contacte amb la Unitat de Comerç andorrana a través de les unitats de protecció al consumidor dels seus països o a través del Centre Europeu del Consumidor.

El cap de la Unitat, Xavier Granyó Ribes, va explicar a aquest rotatiu que «no es tracta d'una estafa» sinó de «condicions abusives»; la Unitat, però, va considerar que «hi havia indicis suficients d'infracció al dret del consumidor» i per tant, es va iniciar un procés de mediació «per tal d'intentar acostar posicions entre l'empresa i els consumidors».

Granyó va explicar que «vam mantenir diverses reunions amb el representant de l'empresa però no vam arribar a cap acord satisfactori per les dues parts» i per aquets motiu es va decidir obrir sis expedients sancionadors, quatre notificats a través del BOPA. Ara l'empresa haurà de fer les al·legacions, i si no s'aconsegueix localitzar al responsable legal, els expedients passaran a la Batllia per iniciar un procés en contra de la societat.

«No tenim eines per fer res més», va explicar Granyó, ja que «aquest és el procediment del qual disposem d'acord amb la legislació actual». Un procediment que podria tenir «una resolució més ferma pel consumidor» amb la proposició de llei del comerç electrònic, que el ministre d'Economia, Jordi Alcobé, va informar que l'Executiu està acabant de redactar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT