PUBLICITAT

Canvi per evolucionar

  • Carchat s'incorpora a l'ACSM Banco Madrid Mitsubishi on hi és Xevi Pons i aspira a guanyar el CERA
RAFA MORA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Joan Carchat, a la seu de l'Automòbil Club d'Andorra Foto: TONY LARA

Guanyar el Grup N del Campionat d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt (CERA) serà l'objectiu fonamental de Joan Carchat, que per a 2014 canvia de colors i abandona Renault per incorporar-se a Mitsubishi. L'Automòbil Club d'Andorra (ACA), que és al darrera de la projecció esportiva d'aquest valor del món del motor andorrà, considera que Renault no tenia «un projecte esportiu que evolucionés», i la idea del futur a llarg termini és poder tenir el pilot al Campionat del Món. Si es vol això, s'ha de créixer, i per això Carchat fitxa per l'equip ACSM Banco Madrid Mitsubishi que té en les seves files noms de la talla de Xevi Pons o José ‘Cohete' Suárez.

El pilot pensava en l'evolució amb Renault, que passava per competir amb un Clio R3, però aquest vehicle no ha arribat i les maniobres per buscar una sortida positiva a la seva projecció van passar, segons l'ACA, per contactar amb l'equip gallec ACSM. Aquest està dirigit pel mànager José Cubeiro, i tindrà com a preparador Josep Calm (Calm Competición). «És un preparador que porta molts anys i coneix a la perfecció el cotxe», va assegurar ahir Carchat, que conduirà un Mitshubishi Lancer Evo X. Amb tot, l'andorrà reconeix que el vehicle que pilotarà al Grup N «és el menys fort», tot i que afirma que és «un molt bon cotxe». La intenció és guanyar la categoria: «Si fem una bona feina, jo crec que sí que és possible guanyar el Nacional».

EL CERA AL COMPLET: primer, canàries / La intenció de l'equip ACSM Banco Madrid Mitsubishi és que Carchat sigui a totes les proves del CERA, començant pel Ral·li de Canàries que es disputarà els dies 28 i 29 de març.

L'OBJECTIU DE FUTUR ÉS EL MUNDIAL / L'aposta de l'ACA per Joan Carchat és tan ferma que no amaguen les intencions de poder tenir el pilot, en un futur, en el Campionat del Món de ral·lies. Per a començar, la idea és que aquesta edició del CERA permeti obtenir resultats com perquè Carchat pugui disputar el Ral·li de Catalunya. «Amb aquest Mitsubishi», va dir ahir Toti Sasplugas, secretari general de l'ACA, «pot assegurar un títol i treballar per intentar ser al Catalunya aquest 2014 i que en el futur pugui fer un calendari curt del Mundial, però dins d'Europa». Segons Sasplugas, el canvi que fa ara Carchat «és un pas més en el cotxe, i és arribar a un equip que dóna moltes garanties de projecció esportiva i de futur».

TAMBÉ CANVI DE COPILOT: torna Leites / Carchat viurà un altre canvi, que és en realitat un retorn als orígens. L'andorrà abandona la companyia del copilot Albert Garduño, amb qui va córrer el CERA l'any passat amb el Mégane, i torna a confiar en Claudio Ribeiro Leites, el seu copilot habitual abans de recalar l'any passat a les files de Renault.

LES DADES DEL VEHICLE / La nova màquina –Mitsubishi Lancer Evo X–que pilotarà l'andorrà tindrà 2.000cc de cilindrada, 300 cavalls i 4x4 turbo. «Serà un canvi de conducció», va dir ahir Carchat, que amb el Renault Mégane tenia tracció davantera. «Dóna molta més confiança», va assegurar l'andorrà. El combustible que utilitzarà serà el bioetanol.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT