PUBLICITAT

Tres de cada quatre passatgers de l'aeroport de la Seu aniran a Andorra

  • El 2030 els visitants provinents de la infraestructura generaran al Principat un impacte de 14 milions
EL PERIÒDIC
LA SEU D?URGELL

Periodic
L'aeròdrom de la Seu, que properament es convertirà en aeroport Foto: TONY LARA

L'aeroport La Seu d'Urgell-Andorra, que es preveu que es posi en funcionament aquest estiu, portarà el 2015 vora 8.400 visitants a la zona, segons els càlculs de la Generalitat de Catalunya fets públics dins el Pla director urbanístic aeroportuari. D'aquests, el 75%, és a dir, tres de cada quatre, tindran com a destinació final Andorra. Aquests visitants generaran al Principat un impacte econòmic d'uns 2,5 milions d'euros. No obstant això, i tenint en compte les previsions de crescuda de visitants fetes per la Generalitat, el 2030 l'impacte econòmic anual de la infraestructura aeroportuària per a Andorra pujarà fins als 14 milions d'euros.

Malgrat que es tracta de dades positives pel que fa a l'impacte turístic, l'aeroport La Seu d'Urgell-Andorra serà plenament deficitari, almenys fins al 2030, que és el període màxim que ha pres la Generalitat per elaborar els seus plans urbanístics. Com a màxim, i partint de previsions optimistes, s'arribarà a uns ingressos de 280.000 euros l'any, gràcies a les taxes d'aterratge, les taxes per passatger, les taxes per estacionament d'aeronaus i altres ingressos relacionats amb el moviment d'aeronaus fruit de l'operació de l'aeroport. Una xifra que queda molt lluny de la previsió de despeses, establertes en 3,5 milions d'euros l'any 2030. Per tot, «el flux de caixa acumulat a l'any 2030 es preveu d'uns 65,7 milions d'euros en negatiu», exposa el pla urbanístic.

Però en cap cas la Generalitat es mostra preocupada amb aquestes dades. I és que si es vinculen amb l'impacte econòmic que deixaran els visitants al territori, sigui a la comarca alturgellenca, sigui a la pròpia Andorra, «suposa un resultat econòmic acumulat de 54,1 milions d'euros positius sobre la regió l'any 2030».

El pla urbanístic de la infraestructura deixa en tot moment clar que els beneficis principals de la seva explotació se'ls endurà Andorra. De fet, conclou en un dels seus apartats que per al Principat «serà d'importància vital». També obren la porta a crear-hi una zona especial duanera, perquè les empreses andorranes puguin beneficiar-se del seu règim fiscal en les adquisicions de material aeronàutic.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT