PUBLICITAT

CarlemanyCalidae vol enquestes enfocades al comerç de Vivand

  • Insisteix en que la informació sigui recollida per sectors i que sigui més representativa de la zona
  • Reitera que cal saber quins comerços, hotels i restaurants van bé i quins no, i trobar solucions
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un dels cartells anunciant la zona de Carlemany per a vianants com un nou espai de comerç, oci i cultura Foto: ÀLEX LARA

El conseller de Turisme d'Escaldes-Engordany, Eduard Molné, va reunir ahir la taula dels indicadors econòmics de Vivand a la que també van assistir els representants de l'Associació CarlemanyCalidae (ACC). En sortir de la reunió la presidenta de l'ACC, Esther Santuré, va explicar que «de cara a propers baròmetres demanarem enquestes més enfocades a Vivand, per sectors d'activitat i zones, de manera que siguin més representatives de la realitat». Santuré va insistir en que «volem l'opinió dels comerços, els restauradors i els hotelers que són veritablement els actors de la zona comercial». I va afegir que «només una anàlisi fidedigna que permeti identificar les fortaleses i les debilitats de Carlemany, ens ajudarà a resoldre els problemes que ja es deixen entreveure». La presidenta de l'ACC també va matisar que «no es pot afirmar que el 70% de les empreses està d'acord amb la conversió, perquè també n'hi ha una part de perjudicades».

De fet, dels indicadors presentats ahir als comerciants s'extreu que la conversió de Carlemany per a vianants ha perjudicat el 35% d'empreses enquestades, de les quals el 57% són empreses situades fora de Vivand, mentre que el 25% en forma part. Una altra dada que va voler destacar Santuré és que només un 12% de les empreses diu haver agumentat els beneficis (16% a la zona per a vianants i 4% fora de la zona). En canvi, el 27% d'empreses han registrat pèrdues (23% de la zona i 33% de fora de la zona).

Indicadors genèrics / En quant als indicadors genèrics, Santuré va reconèixer que eren bons però també va plantejar el dubte de «si realment aquestes dades surten igual un dia entre setmana que el cap de setmana» i va mostrar una certa sorpresa per l'apreciació que fan els vianants de Vivand. «El primer que valoren és la seguretat, després el confort i el mobiliari, segueixen la dinamització i la neteja, després l'accés i la senyalització, els aparcaments i per últim l'oferta comercial». I va concloure que «això vol dir que l'oferta comercial, que és l'objectiu primer del tancament de l'avinguda, està empitjorant en lloc de millorar». Santuré va reiterar que «els indicadors ens han de servir per això, per analitzar i treure conclusions, fer accions encaminades a millorar i decidir quina gestió ha de tenir l'avinguda». I va reiterar el que l'ACC reivindica des de la seva constitució que el tancament de Carlemany està justificat els caps de setmana i en èpoques puntuals però que no té cap sentit entre setmana.

A més a més, també va ser molt crítica amb el Comú d'Escaldes-Engordany perquè «això de llançar un globus sonda i afirmar que Vivand té un èxit brutal no fa cap favor a ningú, hi ha empreses en el sector que estan patint, el 57% d'empreses que estan al voltant de Vivand tenen un impacte econòmic molt negatiu». A més la presidenta de l'ACC també va argumentar que «no hem tingut accés a tota la informació elaborada pel CRES però ens han assegurat que s'havien tingut en compte moltes de les dades que demanem».

No obstant això, l'ACC està preparant pel seu compte un informe sobre l'impacte econòmic de Vivand a tota l'avinguda Carlemany que farà públic en breu perquè «comencem a detectar més coses negatives que positives» va insistir Santuré. I va recordar que «de seguir així ens preguntem qui es farà càrrec de gestionar l'avinguda perquè el comú no ho pot fer eternament i els privats no estem preparats per assumir-ho». La presidenta de l'ACC es va tornar a referir a la falta de concertació entre els empresaris. «És molt complicat organitzar-se i que tothom tingui clar cap on es vol anar, ara per ara, molta gent s'està queixant, s'està treballant menys i al final, sembla que en lloc d'una avinguda comercial, s'hagi volgut fer un passeig o un lloc d'esbarjo» va concloure.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT