PUBLICITAT

El Cenma i Actua treballen per crear productes d'alta cosmètica a Andorra

  • El projecte neix d'un estudi elaborat amb el coneixement dels padrins del Principat
  • El clúster de Salut hi va veure una via important de negoci» a potenciar
LAIA F. MAROT
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Empresaris participen en una reunió dels clústers de la Iniciativa Actua Foto: TONY LARA

La Unitat de Medi Biòtic del El Centre d'Estudis de la Neu i de la Muntanya d'Andorra (CENMA) està treballant amb la Iniciativa Actua per desenvolupar productes d'alta cosmètica a Andorra amb plantes del país amb propietat antioxidants.

La cap de la Unitat, Marta Domènech, va explicar que tot va començar perquè al Cenma tenien preparat un estudi de base etnobòtànic, és a dir, un estudi de conèixer la relació entre l'home i les plantes, que incloïa, entre d'altres, les medicines naturals. Aquest estudi es va elaborar «amb el coneixement de padrins i padrines del país que havíem recollit durant sis anys» i juntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya, «que es dedica a desenvolupar projectes de plantes antioxidants».

Va ser sota l'empar del ajuts de la Comunitat de Treball dels Pirineus (CTP), un dels pocs ajuts als quals ens podem presentar», des del Cenma van veure la possibilitat «de desenvolupar un projecte que podíem presentar-lo a Andorra per tal que empreses de cosmètica poguessin fer productes antienvelliment o conservar millor els aliments o les mateixes cremes».

El Cenma està treballant dins el clúster de Salut d'Actua «perquè totes les empreses d'Andorra coneguin l'estudi i per poder difondre aquest coneixement», però «nosaltres fem recerca, no ens casem amb una empresa, sinó que és Actua qui gestiona com ho hem de fer».

Domènech va voler subratllar la importància de la recerca en aquests camps, ja que, «aquest estudi de base de sis anys de recollir informació, d'anar a la muntanya a buscar plantes, analitzar-les, calcular quin és el millor mètode d'extracció d'aquests antioxidants, de tot això, en pot sortir un projecte com aquest».

UNA NOVA VIA DE NEGOCI/ De fet, el clúster de salut i benestar de la iniciativa Actua ja va anunicar a finals de l'any passat que havia detectat una nova via de negoci que es volia potenciar.

Des del sector privat, les empreses van coincidir a apuntar que «cal posicionar el país com a elaborador de cosmètics propis», el que es desconeixia és que el desenvolupament d'aquests cosmètics estaria basat en un estudi fet pel Cenma.

El secretari d'Estat per a la Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, va explicar que havia estat el mateix sector privat el que va voler apostar per aquesta opció, i per aquest motiu s'ha creat un grup de treball enfocat a donar forma a la idea.

Durant la 12a trobada dels membres del clúster de salut i benestar que va tenir lloc el desembre passat, i a la qual hi van participar 25 persones, es van fer presentacions dels sectors de cosmètica propis del país i del clúster de bellesa i cosmètica de Catalunya, Barcelona Beauty Clúster, a càrrec de la directora del clúster d'ACC10, Gloria Prats.

Així, el clúster va arrencar amb la presentació a càrrec del Grup Júlia de la seva línia de productes. El grup va aprofitar l'acte per introduir la idea de crear un marc de treball conjunt per posicionar Andorra com a marca de país en el sector. La creació d'una marca amb denominació Made in Andorra se sustentaria en els recursos propis del país, com l'aigua termal i les plantes aromàtiques dels Pirineus. La sessió va continuar amb la presentació d'una nova línia de cosmètica, Hedda, que es vol posicionar en el mercat andorrà, i també es va presentar ADM Beauty i la iniciativa de clúster de Catalunya.

INVERSIÓ ESTRANGERA / El 2013 es va tancar amb l'obertura de 194 comerços d'inversió estrangera (148 creats i 46 adquirits) que van aportar una inversió inicial de 14'5 milions d'euros, segons les dades proporcionades per la Iniciativa Actua. Aquests 194 comerços van crear 209 llocs de treball (una estimació en base a consultes efectuades per Actua), el que representa 1'08 llocs de feina per cada comerç. El ministre portaveu, Jordi Cinca, va reconèixer ahir que «avui per avui són negocis petits», però va afegir que «qualsevol iniciativa comença des de baix i va creixent», i que cal esperar «aviam quina és l'evolució que segueixen aquests negocis». 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT