PUBLICITAT

L''e-book' no pot amb el paper

  • No hi ha una relació directa entre Sant Jordi i una màxima demanda de dispositius de lectura
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Els dispositius electrònics de lectura, com aquest, han experimentat un gran augment de vendes Foto: ANA / J. P. C.

La proximitat de Sant Jordi ha fet augmentar les vendes de dispositius de lectura electrònics en els comerços especialitzats, però no en un percentatge significatiu. El cap adjunt de la secció de Tecnologia i Multimèdia dels grans magatzems Pyrénées, José Antonio Delgado, explica que «tot i que hem fet ‘acopi' de dispositius per si n'hi ha una major demanda per Sant Jordi», l'any passat per aquestes dates «l'augment de vendes per Sant Jordi va ser residual».

Tot i que es manté la tradició de regalar llibres per Sant Jordi, els de format paper continuen amb l'hegemonia per sobre d'altres propostes, com els dispositius electrònics. Aquesta opció de lectura, cada cop més estesa, no desbanca l'elecció tradicional, que continua sent la més venuda per la Diada de Sant Jordi. Delgado assenyala que «l'any passat només hi va haver un increment del 10%», i apunta que «no tothom decideix regalar-lo a la seva parella perquè no és tan evident, es tracta d'una compra més reflexiva».

El responsable de l'àrea de Tecnologia dels magatzems Punt de Trobada coincideix que «no hi ha una relació directa entre Sant Jordi i una màxima demanda de dispositius de lectura» i «no se'n venen gaires més per aquesta època». El mateix responsable també creu que la majoria de clients d'aquests dispositius «se'ls compren a si mateixos», i per tant no es regalen tant com els llibres tradicionals.

Per contra, en les vendes globals d'aquests dispositius ambdós responsables coincideixen en que sí que han augmentat significativament respecte a temporades anteriors. El cap adjunt de la secció de Multimèdia de Pyrénées explica que «des de principis d'any hem notat un creixement d'un 142%, sobretot després de Nadal». Delgado atribueix aquest augment al fet que «cada cop hi ha més models, aquests són menys pesats, ofereixen una millor connexió a Internet i es poden traduir a qualsevol idioma». En el mateix sentit, des dels magatzems Punt de Trobada asseguren que «la gent s'ha adonat que comprar aquest tipus de dispositius és, a la llarga, més barat», i que el fet que el tipus de tinta electrònica que s'utilitza no cansa la vista n'ha «potenciat la demanda».

Pel que fa al tipus d'usuaris dels dispositius electrònics, majoritàriament es tracta de dones. Delgado diu que el percentatge és ara «de 60% dones i 40% homes», però que «la diferència tendeix a augmentar», i que pot venir donat pel fet que «els dispositius són cada cop més petits i de poc pes, pel que és molt senzill transportar-los a la bossa de mà». Als altres magatzems asseguren que la franja d'edat amb més compradores és sobretot «la dels 30 als 40 anys», i que l'ús en persones més joves és «residual», informa l'ANA.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT