PUBLICITAT

Els ciutadans podran tramitar beques i ajudes 'online' el 2015

  • La plataforma reduirà força el temps de resolució dels 400 tràmits que poden requerir els administrats
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El secretari general del Govern, Jordi Casadevall, presenta l'e-administració en roda de premsa, ahir Foto: SFG

El secretari general del Govern, Jordi Casadevall, va presentar ahir el projecte de llei de serveis de confiança electrònica i els avenços que l'Administració amb la col·laboració de les administracions locals està fent per desplegar l'e-administració i facilitar els tràmits a l'administrat i simplificar-los de cara al funcionariat. Casadevall va anunciar que a partir del primer trimestre del 2015 ja es podran començar a fer alguns tràmits online, i va assegurar que «de cara al setembre de l'any que ve, tramitar les beques i les ajudes a l'habitatge sense necessitat de personar-se a Tràmits, serà una realitat». De fet, tant la tramitació de les beques com de les ajudes a l'habitatge integren «la prova pilot que s'està fent en e-administració», va afegir Casadevall. En quant als tràmits que es podran fer a començaments d'any, Casadevall va explicar que «encara ho hem decidit quins, però podria qualsevol tràmit senzill com el permís de pesca, tot i que no prendria efectes fins al segon trimestre, que és quan toca». El secretari general del Govern va insistir en que «la posada en funcionament de l'e-administració representarà una reducció important dels terminis» per tancar qualsevol dels 400 tràmits possibles que l'administrat pot requerir a l'Administració. I va reiterar que «a finals del 2015, un volum important de tràmits ja estarà implementat online».

carpeta única / L'objectiu final «és crear la famosa carpeta del ciutadà, un espai virtual que contindrà tota la seva documentació i que serà accessible al mateix usuari i a l'Administració per agilitar al màxim els tràmits que demani», va argumentar Casadevall. I va precisar que «a més a més, pensem que l'usuari hi ha de poder fer alguna modificació com ara canviar la domiciliació bancària que hi tingui registrada, per exemple». I és que l'e-administració es desenvolupa com una plataforma online per no haver-se de desplaçar i poder fer la majoria de tràmits des de casa, per això, la plataforma també es dotarà d'un terminal de cobrament o venda virtual.

Per arribar aquí, Casadevall va explicar que el ministeri de Presidència sota el mandat de l'exministre, Antoni Riberaygua, havia engegat una gran tasca com és analitzar tots els tràmits presencials, per determinar «com treballa l'Administració, quins són els despatxos mare, on es resolen els tràmits i quins altres són tramitadors, és a dir hi aporten algun document per acabar de tancar-los». I va insistir en que «estem repensant els protocols interns de treball perquè l'Administració sigui eficient tant a nivell intern com extern; molts processos són en cascada i e s tracta de poder-los treballar en paral·lel».

Per últim, el secretari general del Govern va explicar que «també és un treball conjunt amb els comuns perquè els comuns són la porta d'entrada o de sortida d'alguns tràmits», i va afegir que «es tracta d'una evolució global de l'Administració i de l'administrat cap a un funcionament més àgil». Per això, la creació de la plataforma de l'e-administració «no està vinculada a una legislatura sinó que haurà de tenir continuïtat i no es pot parar», va concloure Casadevall.

llei de serveis de confiança / Casadevall també va presentar ahir el projecte de llei de serveis de confiança electrònica que substituirà l'actual llei de la signatura digital i que serà una eina imprescindible per sustentar l'e-administració perquè donarà garantia als tràmits, a l'hora que permetrà controlar l'autenticitat i la validesa de la documentació –signatura, data d'expedició i data de caducitat, si en té. I va explicar que «els serveis de confiança electrònica van més enllà de la signatura, també inclouen l'autentificació i l'encriptació dels elements més importants que pot oferir la signatura electrònica». Casadevall va argumentar que «n'hem parlat amb el Col·legi d'Advocats i celebren aquest element diferenciador ja que els garantirà la confidencialitat de la seva correspondència electrònica, ja que si per error una altra persona rep el correu, si aquest està encriptat no el podrà llegir com tampoc podrà obrir els documents adjuntats». No obstant això, Casadevall va especular que «per als documents utilitzats en seu judicial ja veurem, en els primers tràmits, què passa quan algun batlle els rebi, però en principi no hi hauria d'haver obstacle perquè fossin acceptats».

La normativa prevista per desenvolupar la llei de serveis de confiança electrònica constarà de tres reglaments, el de certificació, supervisió i control de prestadors de serveis que s'adrecin al públic i els que són qualificats; el de l'Oficina de Serveis de Certificació i el d'atorgament d'identificadors (números OID). Casadevall va insistir en que tot això s'assumirà sense incrementar el personal de l'Administració. En quant a l'OID va dir que «és com un passaport virtual perquè Andorra adoptarà un estàndard internacionalment reconegut».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT