PUBLICITAT

Cirque du Soleil apunta alt

  • L'assaig general de l'espectacle ?Scalada Mater Natura' satisfà al públic que el troba «més espectacular»
L. F. M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Dos dels números de l'espectacle «Scalada Mater Natura» de Cirque du Soleil, ahir durant l'assaig general. Foto: TONY LARA

Els 19 metres d'alçada de la carpa de l'escenari no passen desapercebuts. Més actuacions aèries i «més espectacularitat». Si l'any passat l'assaig general ja va obrir boca, la màgia creativa de Cirque du Soleil ha superat aquest any les expectatives. La companyia canadenca va realitzar ahir l'assaig general del nou espectacle Sacalada Mater Natura obert als col·laboradors, als agents turístics andorrans i als veïns que tenen el seu habitatge davant del Parc Central (uns 2.000 assistents). Van ser precisament dues veïnes de la capital, que també van veure l'assaig general de l'espectacle del any passat, les que van opinar que el nou «és molt diferent», de fet, «fins hi tot diríem que ens ha agradat més el d'aquest any».

A banda de l'escenari, molt més gran, una de les coses que els assistents van destacar és la diferència del «fil conductor». Mater Natura s'endinsa més al país dels Pririneus, en un viatge de poc més de 60 minuts, els 35 artistes de Cirque es mouen del riu al cel, passant per les entranyes de la terra, els insectes, les plantes – amb la grandalla com a símbol –, els arbres i trapezistes que volen entremig dels núvols, i que van despertar les exclamacions d'un públic entusiasta.

Als joc d'equilibris dels 14 números acrobàtics, on no hi falten la barra russa i els equilibris en vares o anelles, cal sumar-hi el joc de colors de l'escenografia i el vestuari , plens de verds i marrons. El paisatge andorrà està present en tot moment, i l'arbre immers, símbol de la vida – que fa pensar en el de la pel·lícula Avatar –, domina la part central de l'escenari.

La banda sonora d'aquest any, que també compta amb cantants en directe durant la majoria de números, també entra en consonància amb l'element natural, amb ritmes ètnics i cèltics.

«Ens ha agradat molt; tornaríem a veure'l i el recomanarem». Així ho van dir uns turistes de Castellón, que al fer nit a un dels hotels propers al Parc Central, van poder entrar a l'assaig general.

El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, va dir ahir que «és un espectacle de Cirque, i això és garantia de qualitat».

Els que podran comparar i veure les diferències no només seran els veïns i col·laboradors que ho van fer ahir a l'assaig general; dels 17.862 usuaris registrats a la pàgina web www.visitandorra.com, un 26,25% són persones que l'any passat ja van assistir a la primera edició d'Scalada i aquets any tornen a veure el nou espectacle.

Això sí, gran part són usuaris nous (13.173 persones). La majoria de les persones que han fet la reserva de la seva entrada procedeixen d'Espanya (64,65%) seguits d'Andorra (20,46%) i França (11,40%) i en percentatges més reduïts de Bèlgica, Regne Unit, Estats Units, Canadà, Rússia i Portugal.

ALMA MATER NATURA / Una barreja de Viatge al centre de la Terra, El Somni d'una nit d'estiu i Avatar; i com a leitmotiv, els elements naturals del país. Scalada Mater Natura, explica la història de dos excursionistes que arriben al Principat, passejant per un bosc frondós, es paren a esmorzar. La seva actitud descuidada desperta els poders de la natura. La terra tremola i els engoleix; arribaran a un indret fantàstic, el començament de tot, la font de la vida. Aquí hi viuen tres Muses benèvoles, que representen les valls on s'origina la majestuosa Valira. Aquestes Muses ajuden als protagonistes a emprendre un viatge iniciàtic per un decorat ple de màgia i amb un gran poder transformador.

I com a tot bon relat, una moralina: al llarg de la seva aventura contemplativa, a poc a poc senten que tenen la responsabilitat de dur a terme una missió de vital importància: preservar Andorra en la seva màxima esplendor i fer que el món sencer conegui la seva gran bellesa.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT