PUBLICITAT

Els negocis a Google Business Photo podran vendre a través d'Internet

  • L'aplicació ?Tour Dash' permetrà a hotelers i comerciants interactuar amb el client
  • El servei tindrà un cost, una part del qual serà assumit per l'Administració
LAIA F. MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
David Castro, enginyer de Google Suïssa, ahir en l'acte d'Actua a l'Art Hotel. Foto: TONY LARA

El 95% dels comerços i establiments d'Andorra està a la plataforma Google Business Photo. El següent pas, tal i com ja havia anunciat el secretari de Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, és que els comerciants i hotelers puguin interactuar amb els clients. I això es farà a través d'una nova aplicació del gegant d'Internet: Tour Dash.

David Castro, enginyer de Google Suïssa, va explicar ahir als agents comercials i als hotelers del país, en un acte a l'Art Hotel, que l'objectiu d'aquesta aplicació és que «mentre l'usuari està fent la visita virtual, pugui directament reservar la taula, l'habitació o comprar l'oferta; per l'usuari ha de ser fàcil, per tant, tot és des de la mateixa web». Així doncs, mentre el client està navegant, apareixen «panells d'informació», tal com va explicar Missé, «amb una fixa informativa que et permet fer la reserva, per exemple».

Tour Dash és la nova aposta d'Actua i segons Missé és una eina «fàcil d'incorporar al negoci» i «no cal un tècnic», el que si caldrà perquè sigui un èxit d'implementació, com ha estat el Business Photo, és la col·laboració dels comerciants, per això «hem d'avançar coordinadament amb el sector». Amb la diferència que aquesta vegada el servei no serà gratuït. Sobre aquesta qüestió, el ministre d'Economia, Jordi Alcobé, va explicar que «hi ha unes tarifes mínimes i caldrà veure quines són», de totes maneres va afegir que «hem de mirar que Actua les pugui gestionar perquè siguin assequibles». Alcobé va voler puntualitzar que «a partir d'avui s'obre un ventall de grans possibilitats, encara no s'ha parlat de com fer el pas endavant amb tots els comerços, però el que volem és que sigui una cosa accessible a tots i el preu no sigui una barrera d'entrada». Com a possibilitat, el ministre d'Economia va dir que per l'aplicació Tour Dash caldrà una formació, «que es podria assumir des de l'Administració, des d'Actua, i que sigui el comerciant qui després gestioni».

Actua es reunirà properament amb els comerciants per parlar de l'aplicació i de la seva implantació.

LES DIFICULTATS / Una de les coses que s'ha d'acabar de concretar i que planteja un dels problemes a solucionar serà el sistema de pagament. Castro va dir que «s'ha de veure de quina manera es fa, perquè per fer la compra s'ha de crear un compte a la pàgina. Si ja el tens, selecciones el producte, el poses a la cistella de la compra, fas un check out i ja està. Si no tens un compte d'usuari, hi hauria algun pas addicional, perquè s'ha de proporcionar una forma de pagament o adreça d'enviament».

La forma de pagament a través d'Internet posa de relleu de nou la manca de PayPal al Principat. El ministre d'Economi ava dir que aquest «és un sistema de pagament per Internet que té un ressò molt important a nivell internacional, i estem treballant perquè pugui estar present a Andorra». De fet, el ministre va dir que sinó hi és, és per una qüestió de mercat, i que «segur que el Google Business View ens ajudarà a que Andorra sigui més coneguda en el món d'Internet i que PayPal es plantegi operar també a Andorra». De totes maneres, va dir que aquest «és un altre sistema de pagament» i que «a molts comerços del país ja es pot comprar per Internet, és un tema purament de tenir servei de l'entitat bancaria; PayPal és complementari i pot funcionar sense».

Un altra de les dificultats, que els comerciants han posat reiteradament sobre la taula per poder avançar en l'e-commerce, és la d'exportar productes des d'Andorra. Per exemple, per entregar un producte a un consumidor de fora que hagi fet una compra per Internet, «s'ha de fer un procediment de tramitació de l'exportació de la mercaderia d'Andorra, amb una horaris determinats, i s'ha de fer tot el tràmit administratiu». Alcobé va dir que, tot i que «ha baixat en els últims anys la complexitat dels processos, encara hi ha marge de millora, per això estem analitzant juntament amb la duana espanyola i l'andorrana com es pot agilitzar».

UN PAÍS «PROVA PILOT»/ El ministre d'Economia va voler destacar ahir que si Google es planteja portar aquestaa aplicació al Principat és perquè el cas del Google Business Photo ha estat «un èxit»,amb 1469 comerços adherits, un 95%. I per tant, que també interessa que el «segon pas» tingui el màxim d'adherits, ja que «contra més, més fàcil serà seguir avançant amb altres aplicacions». Alcobé va dir que «volem què Andorra sigui un espai de proves pilot. Era un objectiu agosarat que Google es pogués fixar i invertir en el país, i s'ha assolit» i si Google «obre camí» altres empreses «s'interessaran per invertir al país».

Des de Google, l'enginyer David Castro va dir que Andorra és un bon país per ser prova pilot «perquè és fàcil implementar les coses aquí. Tenim recolzament públic del Govern i la gent i els comerços estan interessats en fer alguna cosa diferent». Castro va destacar que a altres països «hi ha moltes normes i regulacions i temps de comunicació», però que quan van venir a Andorra a presentar l 'Street View «ens van mostrar que podia ser fàcil, que podíem retallar temps, treballar en contractes i en acords. Per mi és un paler treballar aquí perquè sé que no em posaran traves i que podré simplement treballar en implementar o fer un projecte pilot».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT