PUBLICITAT

Optimistes per naturalesa

  • Impulsen pàgines web per trobar i oferir feina i donar a qui ho necessiti ?el que no necessitem'
IMAR MARTÍNEZ
ESCALDES-ENGORDANY

duo
Ricardo Roque (esquerra) i Javier Salado (dreta) en un moment de l'entrevista d'ahir Foto: EL PERIÒDIC

Hi ha situacions i moments, en aquest cas generals, que inciten a deixar-se portar pel pessimisme i a acceptar situacions sense buscar solucions. Però també «hi ha persones que no es conformen i busquen sortides que potser, en un principi, no entraven en els seus plans». Ricardo Roque i Javier Salado entenen que «quan les coses no surten, s'ha de fer tot el possible per canviar la tònica». Ells són impulsors de tres llocs web per buscar alternatives. A més, Salado és coach, una professió que s'ha posat molt de moda segurament ajudada per la situació econòmica. De fet, Roque va ser ‘alumne' de Salado abans de començar a treballar com a cambrer.

Busco feina / La primera de les pàgines que van crear a Facebook va ser Busco Feina Andorra. La pàgina recull totes les ofertes que es troben en els mitjans de comunicació sobre empreses i establiments que busquen personal. A més, els interessats poden publicar directament a la web el perfil de treballador que necessiten. La pàgina està activa des del mes de maig, i ja hi ha inscrites gairebé 2.400 persones. Roque i Salado es van mostrar satisfets per la rebuda que ha tingut i els resultats del servei que ofereixen.

Jo sé fer / La segona pàgin de Facebook que van crear es diu Yo sé hacer. La dinàmica és la contrària a l'anterior. En aquest cas «la persona és la que es ‘publicita' i l'empresa la que va a buscar el perfil que més li interessa», va explicar Salado.

La pàgina fa només dos mesos que està activa, però hi ha 2.300 persones inscrites. Això sí, el grup és tancat perquè «preferim gent seriosa, que es vegi qui és cada persona. No ens interessen perfils falsos i, sobretot, no volem gent derrotista perquè el pessimisme es contagia», va afirmar Salado. Els impulsors van explicar que aquestes iniciatives les fan «sense cap ànim de lucre, no tenim cap recompensa econòmica, però personalment ens aporta molt».

Regala el que no necessitis / L'última iniciativa que han posat en marxa i que en poc més d'una setmana ha aconseguit reunir a 2.000 persones és Te lo voy a regalar. Aquesta pàgina, a la que també s'hi accedeix via Facebook, el usuaris ofereixen totes aquelles «coses que tenim a casa, no utilitzem i podria servir a algú que no te els mitjans per comprar-ho». Salado considera que la base de l'èxit és que «en moments de crisi, aguditzem l'ingeni i les idees de col·laboració contagien les ganes de canviar la situació». Els impulsors de la iniciativa van assegurar que, poc a poc, comença a haver-hi moviment. Segons Salado, «millorar individualment acaba fent millorar al conjunt». Aquesta és la idea que volen transmetre i l'objectiu de les inciatives.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT