PUBLICITAT

Les vendes comencen a remuntar amb l'arribada del turisme d'agost

  • La FACA defensa un major consens entre tots sectors implicats per regular els períodes de rebaixes
JOSEP ROMERO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un grup de turistes miren l'aparador d'un establiment comercial de l'avinguda Meritxell. Foto: TONY LARA

L'agost ha començat pel sector comercial i turístic amb bon peu. En contrast amb el panorama del juliol, els carrers i les botigues de les parròquies centrals presenten un dibuix bastant diferent en aquests primers dies de mes. Tot i que encara és aviat per quantificar-ho en xifres, l'afluència de turistes va acompanyada d'un lleuger increment del nombre de vendes. De continuar així els comerciants podrien recuperar part de les pèrdues tenint en compte que, en una primera valoració del mes passat, els establiments van notar un descens de vendes d'entre el 5% i el 10% respecte al mateix període de l'any anterior.

El vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerciants d'Andorra, (FACA) Antonio Miralles, va explicar que la percepció és que «els tiquets de caixa són majors però elsguanys són semblants als del mateix període de l'any anterior». Malgrat aixó per a Miralles no deixa de ser important que «no decreixin els beneficis», pensant que venim d'un mes de juliol força dolent. L'alegria dels carrers contrasta «amb la poca alegria en les butxaques», va indicar. Al respecte considera que «la por» a la compra vé donada per l'actual context econòmic condicionat especialment per la situació als mercats espanyol i francès.

Un factor al que cal afegir enguany el climatològic que no va ajudar al sector durant el juliol. I és que segons la presidenta de la FACA, Susagna Venables en certa manera això és comprensible ja que les persones no van comprar gaire roba perquè és «complicat posar-se la màniga curta i les xancles quan no fa prou calor.»

REBAIXES/Pel que fa a l'avançament del període de rebaixes d'estiu una setmana abans del que era habitual, (el 17 de juny), Miralles va explicar que en general els petits comerciants no van seguir les recomanacions donades i, en aquest sentit, va apostar perquè de cara a properes temporades s'arribi «a un concens entre tot el sector». Alhora va recomanar involucrar especialment en aquest hábit al petit comerç i, a banda, va demanar un esforç més gran per part de l'administració en la seva comunicació amb aquests ja que «cal escoltar-los molt més». Tot aixó, va considerar, ha d'anar acompanyat perquè «els establiments que pertanyen a les franquícies espanyoles segueixen els calendaris comercials andorrans i no del seu païs d'orígen».

VIVAND/ D'altra banda, al complir-se el primer aniversari de la conversió d'una part de Carlemany en zona de vianants, Venables va indicar que «només cal veure l'afluència de persones al carrer per valorar-ho molt positivament». Si bé, va afegir, «les coses no són sempre del gust de tothom» és una evidència que «han pujat el nivell de vendes tot i les reticències d'alguns». D'aquesta manera va respondre a les crítiques de l'associació CarlemanyCalidae que mostra pública i obertament la seva insatisfacció pels resultats aconseguits durant aquests darrers dotze mesos.

El que està clar, va dir, és que la presència de vianants també «ha d'anar de la mà d'altres elements» com poden ser l'estètica de l'establiment o d'un personal correcte. Venables creu també que l'èxit de Vivand fa viable l'ampliació com a zona per a transeünts de l'avinguda Meritxell fins a la plaça de la rotonda. D'aquesta manera es podria visualitzar un «carrer més llarg».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT