PUBLICITAT

Telefònica tarda tres dies en reparar una avaria a Correus

  • Una sobrecarrega crema la memòria del ?router' del servidor
JOSEP ROMERO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un grup d'usuaris a l'interior de les oficines de Correus de la capital. Foto: tony lara

Tres dies va trigar la companyia espanyola Telefònica en restaurar els danys ocasionats arran la sobrecarrega que es va produir dilluns passat en el sistema informàtic de l'oficina de Correus a la capital. Com a conseqüència de l'incident es va cremar la targeta de la memòria del router, la qual cosa va aturar pràcticament la totalitat del servei postal, tret del correu ordinari.

EL sistema informàtic de Correus a Andorra està centralitzat en la capital. Aquesta circumstància va fer inviable durant el temps que va durar l'avària les connexions amb la resta d'oficines. Segons va explicar el director de Correus a Andorra, Luís Díaz, «el no poder obrir les caixes va impedir establir tot tipus de comunicacions».

Malgrat que des del primer moment de l'incident es va donar avís a l'empresa sots contractada per restablir el servei, «Telefònica no la va reparar fins dijous passat» quan es va desplaçar al país un cap informàtic de la companyia procedent de Barcelona. Diaz va indicar que el seus sistemes informàtics va ser renovats recentment i són els mateixos en qualsevol estafeta de Correus dintre i fora del país.

INCIDÈNCIES/La paqueteria i els girs postals van ser els serveis que van quedar afectats en la seva totalitat. En moments puntuals dels dies en què va durar la incidència es van produir algunes aglomeracions d'usuaris en cadascuna de les cinc estafetes que l'entitat té al Principat que, a banda d'Andorra la Vella, es localitzen a Sant Julià de Lòria, Encamp, la Massana i Escaldes-Engordany. També ahir es van patir les conseqüències de l'avaria fins ben entrat el migdia, principalment a l'agència de la capital, que registrava un nombre superior de persones del que és habitual.

INFORMACIÓ/Per la seva part, el responsable de Correus espanyols va manifestar que en tot moment els usuaris van ser informats de la incidència i, en aquest sentit, no van rebre cap tipus de queixa o reclamació formal. Fins i tot «van col·locar cartells explicant les causes que van impedir la prestació de la pràctica totalitat dels serveis».

De totes maneres això no va evitar que es podessin observar algunes aglomeracions especialment a primera hora i al migdia del dimarts, dimecres i dijous passat, el que va provocar algun que altra neguit per part dels clients. Així un usuari afectat va indicar que un element que va afegir més confusió va ser el derivat de la pràctica habitual d'alguns usuaris d'agafar el número d'espera del torn, «la gent s'ho emporta, marxa al carrer i no torna o torna més tard i, tú no saps quan seràs atés». Ara el servei es troba del tot normalitzat. 

 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT