PUBLICITAT

L'ocupació frega el 85% pel pont de la Marededéu d'agost

  • La reserva confirmada frega el 78% tot i que el volum de contractació d'última hora és elevat
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Vehicles fent cua per entrar a Andorra, al control fronterer del riu Runer Foto: TONY LARA

L'ocupació pel pont de la Marededéu d'agost frega el 85% comptant les tres nits d'estada que els hotelers esperen omplir, des d'ahir al vespre fins demà passat, diumenge. No obstant això, el director de la Unió Hotelera, Òscar Julián, va explicar que «la contractació d'última hora es manté en percentatges elevats de més del 20%» i va detallar que la reserva confirmada se situava en el 68% ahir a la nit, en el 85% avui i en el 80%, demà dissabte. Unes previsions encoratjadores que «canvien en poques hores i és possible que a finals del dia els percentatges s'hagin mogut o incrementat», va matisar Julián. De fet, dimecres passat en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, el titular de Turisme, Francesc Camp, ja va anunciar que «les perspectives per al pont del 15 d'agost són bones, perquè aquest any són tres dies de festa». I va afegir que «esperem un milió de visitants i créixer entre un 2% i un 3% respecte a l'agost de l'any passat». Camp va argumentar les previsions explicant que «per al país l'agost és el mes en que es concentra el major nombre de visitants, fora de la temporada d'hivern».

Unes previsions que gairebé coincideixen amb les de l'UHA que situa el creixement entre el 2% i el 2,5%. «Afirmar que creixerem amb un component de reserva d'última hora tan important, és encara agosarat», va matisar Julián.

estades molt curtes /Julián va precisar que«només el 30% o el 35% són reserves per als tres dies de pont, mentre que per a la resta hi ha molta mobilitat». I va afegir que «el gruix es reparteix entre pernoctacions d'una i dues nits». En quant a l'ocupació per parròquies, Julián va anunciar que «les parròquies centrals i Sant Julià freguen una ocupació del 82%, mentre que la Massana i Ordino es mantenen al voltant del 75% i Canillo i Encamp, al voltant del 70% i 72,5%». Com no podria ser d'altra manera, la percepció dels hotelers per aquest pont és bona però, Julián es va mostrar prudent a l'hora de fer més valoracions. «Una temporada com la que estem tenint no aixeca el desastre de l'any passat, i menys encara els anys de retrocessió que arrossega el sector». No obstant això, va afegir que «la percepció és més positiva que en altres anys, però hem d'actuar amb cautela perquè la recuperació encara no està consolidada». El director de la UHA va continuar argumentant que «encara no tenim prou elements o prou indicadors que diguin que la tendència es mantindrà».

el sector manté els preus / La despesa del turista continua sent la mateixa, tenint en compte que els preus del sector no s'han incrementat. « En general els preus s'han mantingut i no hi hagut un increment en relació als preus de l'estiu passat», va puntualitzar Julián i va afegir que «per altra banda, encara no hem tractat la despesa mitjana del client als establiments».

ESpanyols i francesos / El turisme que està remuntant la temporada d'estiu és principalment espanyol i francès mentre que «de russos n'hi ha molt menys que l'any passat a imatge del que està passant a la costa catalana», va argumentar Julián. I va afegir que «en algunes destinacions la contractació del mercat rus ha punxat entre el 20% i el 45%, cosa que també ens ha afectat». I és que molts d'aquests turistes acostumen a contractar viatges de dia o d'un dia i una nit a Andorra, cosa que aquest any no ha estat així. «El turisme de proximitat que és el nostre turisme potencial ha respost bé, mentre que el turisme de mercats més allunyats i per tant, més volàtils, ha fallat». L'explicació a més de la crisi ucraïnesa és que com tot mercat allunyat, el mercat rus depèn de factors «com ara cobrir les necessitats del moment, la qual cosa fa que es pugui decantar per altres destinacions més properes». Per últim, Julián va destacar els mercats català i francès de proximitat que «estan consolidats i que són un client fidel que sempre s'escapa a Andorra».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT