PUBLICITAT

Un museu de motos 'retro'

  • El World Motorcycle Rallye, o el que és el mateix, el Mundial de motos antigues, es farà al Principat la primera setmana del juliol de l'any que ve H Aplegarà uns 150 participants de tot el món en un concepte novedós de turisme esportiu
IVÁN MOURE
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Lluís Dejuan ?dreta? i el vocal de l'AAVA, Josep Maria Martín, ahir en la presentació del World Motorcycle Rallye 2015 a la seu de l'ACA Foto: ACA

S'imaginen que Andorra es convertís en un museu natural de motos de col·leccionista? Doncs això es convertirà en realitat el pròxim estiu, gràcies a l'Associació Andorrana de Vehicles Antics (AAVA). Ha demanat acollir el Campionat del Món de motos antigues i li han concedit, ja amb data oficial i tot. De l'1 al 4 de juliol del 2015.

Això suposa per a Andorra un nou concepte de turisme esportiu. «S'esperen uns 150 participants i almenys un centenar d'acompanyants. Vindrà gent que té peces de museu úniques i un gran nivell adquisitiu, que és el que interessa», exposa el president de l'AAVA, Lluís Dejuan.

És per això que l'entitat que ell presideix rep el suport de l'Automòbil Club d'Andorra i també d'Andorra Turisme. De fet és una competició que fuig dels temps cronometrats i classificacions. Més que un Mundial, es tracta d'una trobada d'amants dels vehicles retro que només té un requisit: que els vehicles tinguin 30 anys –i no 25, com fins ara– d'antiguitat com a mínim: «No consisteix en guanyar, sinó en gaudir i passar-ho bé», deixa clar Dejuan.

Es podria organitzar demà

La iniciativa de portar al Principat un esdeveniment com aquest prové del secretari d'Estat d'Esports, Jordi Cerqueda, que és un apassionat de les màquines motoritzades antigues. Ell, que va deixar de ser president de l'AAVA al març, va ser l'impulsor d'una idea a la qual Dejuan, el seu relleu en el càrrec, ha donat forma. «Complim un somni que perseguim des de fa temps», confessa aquest últim.

Fa quatre anys que l'AVVA va proposar a la Federació Internacional (FIVA) acollir un Mundial de vehicles antics. Va rebre el sí en fa tres, en una assemblea a Munich, trencant per fi amb el tabú de què com Andorra està lluny dels aeroports, no podia ser seu. La casa no es comença per la teulada, però. «Aspirem a això però hem de ser humils i anar pas a pas. Primer està bé fer el de motos i agradar com a organització», aclareix Dejuan abans d'admetre: «El que sí és cert és que han quedat tothom sorprès perquè queden vuit mesos i ja ho tenim tot quadrat; demà mateix podríem fer-lo».

La d'Andorra serà la 14a edició d'un Mundial que ha anat quatre vegades a Itàlia i ha passat també per Suècia, Grècia, Txèquia, Gran Bretanya, Letònia, Eslovènia, Noruega, Espanya i el darrer estiu a Suïssa. Aquests són, principalment, els països que es veuran representats, tot i que hi ha de tot el món.

El dia 1 de juliol serà l'arribada dels participants, que tindran el centre neuràlgic al pàrquing del Parc Central. L'endemà es farà la batejada com ruta de les tres nacions, passant per Encamp, Sant Joan de Caselles i el Museu de la moto. D'allà, passant pel Pas de la Casa, cap a Puigcerdà, on hi haurà aturada per dinar i ja tornada cap a casa passant per la Seu. El 3 de juliol tocarà conduir per Sant Julià, Naturlàndia amb aturada per fer el Tobotronc i dinar a Os de Civis. Aquella mateixa nit es farà el sopar de gal·la i el 4 de juliol, per acabar, hi haurà el circuit de les tres valls, passant per Arcalís, Pal, visita al museu d'Areny-Plandolit, dinar a l'aire lliure a Ordino i per acabar visita al museu de l'automòbil d'Encamp. Per si fos poc, Andorra Turisme ha convidat als participants a assistir al debut del Circ du Soleil, que agafarà el relleu del turisme esportiu andorrà.

Al vespre a la plaça del Poble

Dejuan té clar que la caravana del World Motorcycle Rally ha de marxar coneixent la marca Andorra i de fet tot el que es menjarà serà autòcton, del Principat, però el president de l'AAVA també vol que el nostre país gaudeixi de les relíquies que hi haurà al país durant la primera setmana de juliol.

Així, la idea és convertir aquesta iniciativa en un museu de luxe de motos retro, però natural i a l'aire lliure. Per això cada vespre els participants aparcaran les seves motos a la plaça del Poble, amb la intenció de que tothom pugui veure-les durant un parell d'hores.

Hi haurà un primer tast d'això a partir de demà en la Fira d'Andorra la Vella. Allà hi haurà un stand de l'AAVA i des d'aquí avancem que hi haurà un vehicle de quatre rodes que no té cap rèplica a Espanya i cinc motos antigues de les quals una , construïda l'any 1810, és única al món.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT