PUBLICITAT

Air Andorra vol més implicació del Govern i de l'alcalde Batalla

  • La companyia anuncia ara pel 2015 l'estrena de les instal·lacions als vols comercials
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una aeronau a la pista de les actuals instal·lacions de l'aeroport d'Andorra-La Seu. Foto: TONY LARA

l'obertura als vols comercials de l'aeroport de la Seu d'Urgell va camí de convertir-se en un serial ja que continua el ball de dades sobre la seva posada de llarg. Fonts de la companyia Air Andorra van confirmar que encara manca la certificació de les instal·lacions per part d'Aviació Civil, un organisme que depèn directament del Ministeri de Foment espanyol.

Un tràmit que es pot perllongar en les properes setmanes i, per tant, segons els seus càlculs l'estrena no podrà ser durant en el que resta d'aquest any i molt probablement serà a primers del vinent.

La companyia ha aprofitat aquest nou ajornament per reclamar una major implicació en el projecte per part del Govern d'Andorra i, especialment per part de l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla. D'aquest últim van assegurar, «no hem rebut cap trucada o invitació per poder-ho explicar públicament a l'ajuntament». Tampoc «s'ha posat en contacte amb nosaltres per interessar-se sobre els futurs llocs de treball que es crearan», van afegir.

DADES/ Air Europa ha seleccionat dos avions per començar les operacions. Són dos aeronaus franceses ATR 42 i ATR 72 amb capacitat per 48 i 66 passatgers respectivament. Aquesta aparells són els únics adequats per les característiques de l'aeroport urgellenc. Les dues rutes previstes inicialment seran les de Barcelona-La Seu d'Urgell i La Seu-Madrid-Lisboa amb la intenció de 5 freqüències diàries. Més endavant operaren vols cap a Tolosa i, si tot va bé, a l'estiu charters cap a les illes Balears.

TURISME RUS/ Air Andorra espera que la campanya hivernal sigui especialment lucrativa. «Creiem que la línia serà rentable des del primer any. I esperem que l'afluència de visitants al Principat ens obligui a reforçar les operacions en els mesos de més a activitat», van indicar. A més, la companyia s'ha fixat en el turisme rus com una important fonts d'ingressos. En concret, estimen en un 25% el nombre de passatgers d'aquesta nacionalitat que poden superar els 100.000 el primer any.

La companyia va assegurar que hores d'ara no hi cap d'altra empresa que estigui en disposició de volar des de la Seu. Recentment el projecte va ingressar en l'associació que les aplega a nivell regional europeu, la qual cosa «ens avala a nivell de transparència i solvència». Air Andorra preveu una facturació de fins a set milions d'euros de cara al 2015.

Air Andorra és una aerolínia formada per un grup d'empresaris espanyols. Al seu inici hi havia també capital andorrà (d'aquí el nom), però finalment se'n van desvincular. La seva seu es troba a la Terminal 2 del Prat de Llobregat.

La posada en marxa de vols comercials ha propiciat que, per primer cop, els sectors de l'hoteleria i hostaleria de l'Alt Urgell i la Cerdanya i d'Andorra treballin conjuntament en la promoció i comercialització turística d'aquesta gran àrea del Pirineu. Ara s'està ultimant un gran pacte de col·laboració entre l'Associació d'Hostaleria de l'Alt Urgell i la Unió Hotelera d'Andorra, que recull diferents línies d'actuació conjunta.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT