PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Debats electorals: els nervis eren dels assessors

El periodista i moderador Xavi Palma narra les dificultats per aconseguir uns programes dinàmics per culpa de la rigidesa del format

Per R. MORA

El presentador dels debats a ATV, Xavi Palma.
El presentador dels debats a ATV, Xavi Palma. | TONY LARA
Si algú va guanyar en els set més un debats que hi va donar la passada campanya electoral en la televisió pública, aquest va ser el periodista Xavi Palma. El moderador de cada cita amb els candidats, primer territorials i després nacional, assegura que el gran problema ha estat que el programa era «massa rígid», i apunta també a les «escasses diferències programàtiques» dels partits, que no donaven joc a enfrontaments dialèctics concrets i, per tant, ni a la discussió ni a l’argumentació. El que sí destaca és «el respecte al 100% de tots els candidats a la meva feina», però recorda els «nervis» d’alguns assessors especialment en la part en què més cullerada podia posar el periodista, que era just en les presentacions. «Si es queixaven, és que llavors fèiem bé la nostra labor de periodistes», confirma.

Era complicat sortir al plató i posar el millor somriure, dirigir la conversa i recordar a cada polític el temps que li quedava per parlar. Tot plegat, segons Palma, va crear en ell la sensació d’estar davant d’uns debats «estressants», diu, almenys més que quan en 2005 va presentar els parroquials d’aquelles eleccions. «No ho recordava així», comenta Palma, que ahir tenia la prova del programa que avui RTVA oferirà en el dia de les eleccions amb constant connexions.

«En ser la televisió pública», explicava ahir, «ha de ser en igualtat» per a tots els partits i candidats, i per tant tot i que aquesta decisió «es consensua» amb totes les parts implicades, reconeix que hi ha un problema, que en tot cas la direcció també reconeix. «S’ha de plantejar una reflexió d’això», afirma Palma, que pensant en veu alta parlava d’opcions com «fer un altre format» o «eliminar els territorials».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT