PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

RTVA analitzarà el model de programa per si cal variar-ho

El director, Xavi Mujal, diu que el debat «el fan interessant els candidats»

Per R. M. S.

Els candidats, al plató de la televisió nacional.
Els candidats, al plató de la televisió nacional. | TONY LARA
És evident que els debats electorals que han tingut més repercussió han estat els set territorials i el nacional que va oferir la televisió pública andorrana. Al llarg d’aquestes dues setmanes de campanya el que s’ha criticat, o s’ha comentat, o ha estat la ‘comidilla’ ha sigut que el format no permetia que hi hagués, pròpiament, ‘debat debat’.  Des de la televisió pública, el seu director, Xavi Mujal, argumenta que en realitat «són els candidats» els que fan interessant la batalla dialèctica, tot assumint que el model de programa és estricte, i consensuat amb tots els partits polítics. Plantejar una nova manera de fer-ho és sobre la taula.

«De cara a les eleccions parroquials» del pròxim desembre, comentava ahir Mujal, «no ens plantegem canviar-ho», però sí que assumeix que el debat sobre el format ha existit al carrer i que, per tant, «s’ha de fer una anàlisi». «Però el debat el fan els candidats», insistia. «S’ha d’adaptar el format perquè sigui un debat ric, plural i interessant, però tenint en compte que la televisió pública té el mandat de ser equitativa», afirmava ahir el director, el qual però sí que avisava que hi ha una cosa intocable: «El control del temps de cada candidat és així i això està restringit».

No hi haurà una decisió de seguida, però sí una reflexió i una anàlisi sobre quina és la millor manera de provocar que els candidats a les eleccions, tant siguin en les nacionals com en les futures parroquials, puguin entrar en el debat sobre les qüestions que afecten a la ciutadania. Des d’Andorra Televisió s’assumeix que els canvis hi han de ser, però ara han de buscar la fórmula idònia per poder aconseguir enganxar tant els espectadors com als polítics que acudeixen al plató.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT