PUBLICITAT

El cònsol d’Espanya vol afrancesar el nom de Perpinyà

Demanen canviar la marca turística per ‘Perpignan la Française’

Castellet de Perpinyà
Castellet de Perpinyà | El Periòdic
El cònsol d’Espanya a Perpinyà, Gaudencio Villas Garcia, ha demanat canviar la marca turística de «Perpinyà a la catalana» per la de «Perpignan la française». El representant de l’estat espanyol a la capital nord-catalana ho ha proposat durant un debat organitzat pel Club de l’Economia del diari l’Indépendant sobre la promoció turística de la Catalunya Nord. 
Segons el cònsol espanyol «qui vol visitar Catalunya va a Barcelona, no a Perpinyà». Les xifres de la freqüentació turística que es van donar a conèixer durant aquest debat desmenteixen, però, la contundent afirmació del cònsol. Curiosament, en aquest debat no s’havia convidat la Casa de la Generalitat de Perpinyà, la representanció del govern català. Els catalans del Sud són la clientela turística més nombrosa a Perpinyà al llarg de l’any. Superada només pels francesos del nord de l’Estat francès. Els catalanòfons representen el 25% dels visitants de Perpinyà i els hispanòfons el 16%. 
A l’oficina de turisme de la capital nord–catalana van demanar informació, de juliol de 2014 fins l’abril de 2015, un total de 2.441 sudcatalans i 1.861 espanyols. A més, les diverses administracions i empreses privades relacionades amb el turisme estan intentant trobar una estratègia comuna per distingir la clientela catalana de l’espanyola ja que són «·dos mercats diferents». Entre les nombroses idees en què es treballa s’hi troba a faltar, però, la competència lingüística generalitzada en català. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT