PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Ultra Trail Vallnord: Ple garantit

L’Andorra Ultra Trail Vallnord arribarà al sostre de 2.600 corredors en una edició plena de novetats tecnològiques

Per IVÁN MOURE

Una imatge de la sortida d’una de les curses de l’edició de l’any passat de l’Andorra Ultra Trail Vallnord, al centre del poble d’Ordino.
Una imatge de la sortida d’una de les curses de l’edició de l’any passat de l’Andorra Ultra Trail Vallnord, al centre del poble d’Ordino. | EL PERIÒDIC
Avui és el gran dia. Un any més, l’Andorra Ultra Trail Vallnord (AUTV) entrarà en escena amb intencions de superar-se. Per a la setena edició de nou es preveu rècord de participació. Ja ho insinuava el ritme de les inscripcions però sempre es produeixen baixes d’última hora que seran cobertes gràcies a l’ampla llista d’espera. Hi ha una demanda que posa pels núvols la credibilitat que transmet aquesta megacompetició en el creixent món de les curses de muntanya. Així doncs, l’organització, Cims Màgics, espera tocar sostre i arribar als 2.600 participants en una setena edició que –ja no es estrany– estarà plena de novetats tecnològiques d’última generació.
 
Fins el punt que, per primera vegada, s’ha aconseguit un acord amb el Centre Nacional de Recerca Científica (CNRS) francès per fer un estudi de l’evolució psicològica per a tots els corredors que s’ofereixin –han d’acreçar-se a una carpa que hi ha davant del Poliesportiu d’Ordino– basant-se en les taxes d’hidratació, eficàcia muscular, ritme cardíac i d’altres paràmetres mentals.
 
L’altra gran aposta tecnològica serà la retransmissió en directe a traves de l’streaming per internet, aquesta any amb més punts de connexió i hores d’emissió.
No s’oblida l’AUTV de donar passes endavant també en qüestions de medi ambient. Els prop de 400 voluntaris tindran, entre d’altres tasques, les de recollir taps i piles, com també plàstics i brossa a la majoria dels avituallaments i es farà servir material reutilitzable. També es mantindran les accions solidàries com la recaptació de donatius per a ONG’s i l’organització om a traca final del solidaritrail, marxa popular en la qual poden participar-hi persones amb discapacitats entre les quals n’hi ha confirmats tretze de l’escola especialitzada Nostra Senyora de Meritxell.
 
RÈCORD TAMBÉ DE PAÏSOS 

L’AUTV, que no guanya per rècords, tindrà un altre en representació de països. Entre els 2.600 participants hi haurà fins a 39 nacionalitats diferents. Com la darrera edició hi ha cinc curses de distàncies variables i en totes elles, el cartell d’estrelles fa imprevisible les travesses per pronosticar els guanyadors de cada una d’elles. En la prova reina, la Ronda dels Cims (170km, +13.700 metres de desnivell), no faltaran els vencedors de l’any passat, Francesc Solé i Nerea Martínez. En la categoria masculina també es presenten com alternativa un altre espanyol, Eugeni Roselló, el portuguès Armando Teixeira,  el francès Antoine Guillon o l’andorrà Carles Rosell, qui fuig de les rivalitats: «L’objectiu és el mateix que l’estiu passat: baixar de les 35 hores», va assegurar.
 
En fèmines també caldrà estar atents a Véronique Chastel i l’andorrana Caro Poux, que mai havia fet una cursa de tanta distància: «És l’esdeveniment de la meva vida. M’espera una de les curses més dures que he fet i l’afronto amb calma per no malbaratar energies abans d’hora ja que la necessitaré tota», va avançar.
 
El Mític (112 km. i +9.700 m.) comptaran amb una competència terrorífica, donat que serà puntuable per a l’Skyrunner series d’Espanya i Portugal i comptarà en nois amb el podi del 2014 –Sebastian Sánchez, Nicolas Cerisier i Víctor Bernad– el resident Eduard Barceló, Jordi López (darrer vencedor del celestrail) o Julien Jorro i en noies la gran favorita és l’espanyola Myriam Talens.
 
Els germans Òscar i Marc Casal es presenten com les referències al Celestrail (83 km. i +5.000m.) amb el francès Guillon Deauxis i la marató (42 km. i +3.000 m.) tindrà dues estrelles mediàtiques com són Marc Pinsach i la campiona del món d’ultratrail 2014 Núria Picas.

Comenta aquest article

PUBLICITAT