PUBLICITAT

Andorra La Vella

Un ‘kit’ per estar geolocalitzat

Andorra Telecom comercialitza un producte per a les persones amb certa dependència

Per E. J. M.

El director de Relació amb el client i màrqueting d’Andorra Telecom, Carles Casadevall, ahir.
El director de Relació amb el client i màrqueting d’Andorra Telecom, Carles Casadevall, ahir. | ANA / M.B.
Imagini’s que conviu amb una persona amb un cert grau de dependència, o que té un familiar d’edat avançada que viu sol i vostè està inquiet per si li passa alguna cosa. Andorra Telecom fa mesos que treballa amb una solució: el producte Seguretat i Benestar, un paquet que permet tenir geolocalitzada la persona quan surt de casa i que es complementa amb un servei de trucades d’emergència. El producte fa un any que està en proves a casa d’una senyora gran que viu sola, el fill de la qual resideix a França. Ara, Andorra Telecom comença a testar el servei amb deu usuaris perquè després de l’estiu es pugui iniciar la comercialització, segons va avançar ahir el director de Relació amb el client i màrqueting, Carles Casadevall.
 
La parapública treballa en la diversificació de nous productes per captar nous segments de mercat. Segons els estudis de mercat, el servei de Seguretat i Benestar podria beneficiar a Andorra uns 500 usuaris. Però l’objectiu és anar més enllà i comercialitzar el servei als països veïns. De fet, Casadevall va avançar que ja s’han iniciat contactes d’alt nivell amb Creu Roja d’Espanya per estendre el producte, ja que pot ser útil tant per a particulars com per a professionals (serveis socials, residències).

El paquet bàsic
Com funciona el servei? El paquet bàsic consisteix en una tauleta, un dispositiu geolocalitzador i una polsera, sensor de temperatura i humitat, botó d’emergència i un sensor de porta oberta/tancada. Andorra Telecom instal·la a casa del beneficiari el botó d’emergència i la tauleta en un lloc visible i accessible, un sensor a la porta principal i un altre al pis (el nombre de sensors es pot ampliar segons la demanda).
 
La persona de referència disposa d’un programa informàtic que li permet conèixer, mitjançant un sistema de semàfors, si tot està en perfectes condicions a casa de la persona de qui està pendent: verd si tot és correcte; taronja si es detecta una incidència i vermell si, per exemple, la temperatura es dispara o la porta de casa porta hores berta. 
 
La tauleta permet fer trucades via videoconferència a la persona de referència (fill, assistent social, amic) i el botó d’alarma és per a casos d’urgència. 
El paquet també inclou un geolocalitzador i una polsera que ha de dur a sobre la persona amb un cert grau de dependència per si té un problema i vol trucar (la polsera duu un botó d’emergència i es parla a través del dispositiu) o per si es perd que estigui localitzada.
 
Casadevall va insistir que «es tracta d’una monitorització no invasiva, no és vigilància», sinó que és un servei que aporta «tranquil·litat a la família i facilita una comunicació fàcil i directa». El producte està pensat per ajudar les persones «amb un grau baix de dependència» i s’ajusta a la demanda. Andorra Telecom n’explica el funcionament i ofereix un manual d’ús.
El preu, per determinar, rondarà els 35 euros mensuals. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT