PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llovera torna a la competició a la Baja Aragón amb un X5 Proto

El pilot andorrà tanca la seva inscripció per a la prova, però està pendent de la seva salut per poder-hi anar

Per EL PERIÒDIC

Albert Llovera amb el seu nou X5 Proto, preparat per a la cursa de la Baja Aragón.
Albert Llovera amb el seu nou X5 Proto, preparat per a la cursa de la Baja Aragón. | FOTOESPORT
Sis mesos han passat des d’aquell mític moment per a l’automobilisme andorrà al podi de Buenos Aires, amb un Albert Llovera aclamat per una multitud de gent que va reconèixer la seva fita: ser el primer pilot discapacitat en finalitzar la prova. L’andorrà ha tingut un temps llarg per descansar i ja està pensant en el Dakar de la temporada vinent. 
 
La primera ocasió en què tornarà a competir després de creuar la línia de meta a l’Argentina serà el cap de setmana vinent, del 24 al 26 de juliol, en el qual disputarà la Baja Aragón, que servirà com a primera prova de preparació. Aquesta és una cursa puntuable per al Campionat del Món de Bajas, tot i que aquest no és l’objectiu de Llovera, que es trobarà a Terol, centre neuràlgic de la prova, amb altres pilots coneguts com Isidre Esteve, Nani Roma o el campió en cotxe de l’edició del Dakar d’aquest any, Nasser Al Attiyah. 
 
Llovera afrontarà la Baja Aragón amb dos novetats importants: el copilot i el cotxe. Xavi Blanco és l’escollit per l’andorrà per acompanyar-lo en substitució d’Àlex Haro, que va deixar al pilot del Principat per anar amb Roma. Pel que fa al cotxe, serà un X5 Proto el que Llovera conduirà a la Baja Aragón, i de moment anirà sense cap patrocinador. El vehicle ha estat preparat pels seus tècnics habituals, PCR Sport. Això vol dir que Llovera canviarà la disciplina en la qual competirà. 
Tot i no haver fet cap cursa en els últims sis mesos, per al pilot andorrà no ha estat un temps de descans: «Des que vaig acabar el passat Dakar i superar el període lògic de recuperació, he fet molts quilòmetres amb cotxe convencional, per Espanya, França i Itàlia, repartint dossiers i explicant els meus projectes a curt termini a possibles patrocinadors. Ha estat un treball dur, però necessari per poder seguir en el món de la competició». Llovera està molt pendent de la posada a punt de l’X5: «De moment hem aconseguit un vehicle, amb el qual estem treballant fa setmanes. Vaig estar provant els comandaments a Itàlia i una vegada que el vehicle ha tornat a les instal·lacions de PCR Sport, s’està treballant a contrarellotge per a la posada a punt de la mecànica, així com de la posició del seient i els comandaments perquè el meu pilotatge pugui ser el més còmode possible», va comentar el pilot, que en les últimes setmanes ha viatjat molt a Roma per treballar en aquest aspecte. La setmana passada va ser a la capital italiana per provar els comandaments del nou vehicle. 
 
Llovera va parlar de la prova aragonesa, de la qual en coneix alguns trams: «He corregut part de les pistes amb el s2000, el Campionat d’Espanya de terra. Són complicades i la climatologia també forma part de la duresa de la Baja, malgrat tot, estic bé ja que no he deixat d’entrenar i estic convençut de poder fer una bona cursa pensant en propers reptes». 
 
Tot i la inscripció realitzada, l’andorrà ha patit alguns problemes de salut en els últims dies que no permeten assegurar al 100% la seva participació a Aragó. «Tinc espasmes de manera continuada i no puc anar ni amb la cadira sense haver de parar. He anat a entrenar aquest matí (ahir), però hem hagut de canviar l’entrenament per les molèsties i he acabat a l’hospital. Ja vaig fer-me unes proves l’altre dia i no em van saber dir què em passava. Em noto cansat», va exposar el pilot. Veient el seu currículum, però, sembla que Llovera podrà ser a la cursa de la Baja d’Aragón per seguir donant guerra, com ens té acostumats, i iniciar el seu camí al Dakar 2016.

Amàlia i Joan Vinyes encara són lluny de tornar a competir a causa de les seves lesions

Segueixen sense aparèixer les bones notícies per als germans Vinyes, Amàlia i Joan. Els dos continuen apartats de la competició i es mantindran encara algunes setmanes més d’aquesta manera. En els dos casos hi ha lesions complicades com a causa i requereixen un temps llarg de recuperació. En el cas d’Amàlia, que es va trencar el canell a principis de juny en el Ral·li Ries Baixes, ja s’ha perdut dues proves i és dubte per a la següent, el Ral·li de Ferrol, que es disputa a l’agost. Ni ella mateixa sap si podrà competir-hi ja que encara té el canell immobilitzat. A partir de la setmana vinent, però, iniciarà una segona fase de la seva recuperació i anirà concretant quines són les seves possibilitats de ser a la següent carrera. El Ral·li Princesa d’Astúries, que està previst per al segon cap de setmana de setembre, seria la propera cursa a tenir en compte en cas que finalment Amàlia no pugui ser a Ferrol. El tram més ocupat de la temporada serà a l’octubre i novembre entre el Campionat d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt i la Seat León Eurocup. Serà un moment al qual haurà d’arribar en forma per tal de no quedar enrere a nivell de resultats, per la qual cosa la recuperació durant aquest estiu serà clau. 

Pitjor ho té el seu germà, que segueix amb el seu problema en el nervi. Encara no té data de tornada i fins i tot, no sap si podrà arribar a realitzar alguna competició aquesta temporada. De fet, els metges també desconeixen quant de temps necessita Joan de recuperació ja que es tracta d’una lesió molt més complexa de les habituals entre els pilots. Per la seva part, el pilot andorrà no llença la tovallola i segueix un programa estricte de recuperació diari. 
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT