PUBLICITAT

ANDORRA LA VELLA

Camp es proposa el repte d’assolir 9 milions de visitants

La cartera presenta les seves línies estratègiques davant la Comissió Legislativa d’Economia

Per IVÁN ÁLVAREZ

El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, exposa davant la Comissió Legislativa d’Economia les línies mestres del seu ministeri
El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, exposa davant la Comissió Legislativa d’Economia les línies mestres del seu ministeri | ANA/M.B
el Ministeri de Turisme i Comerç s’ha marcat l’ambiciós repte d’aconseguir facturar 9 milions de visitants al Principat. Un objectiu que suposaria assolir un creixement anual del 2,8% atenent als 7,8 milions de turistes que registra actualment Andorra, com va apuntar ahir el titular de la cartera, Francesc Camp, durant la seva intervenció davant a Comissió Legislativa d’Economia.
El president de la comissió, Josep Majoral, es va mostrar escèptic davant d’aquesta intenció del ministeri d’arribar als 9 milions de visitants al país. Majoral va indicar que veu «complicat» arribar a assolir aquesta xifra, perquè «a nivell internacional s’està passant per uns moments complicats i no és fàcil atraure turistes, tot i que és positiu que es marquin uns objectius». El liberal lauredià va afegir que des de la cartera de Turisme i Comerç s’aporten «petits projectes nous que no crec que facin variar molt els visitants».
Per la seva part, la consellera Sílvia Bonet es va mostrar amoïnada pel descens de visitants i va remarcar que «hi ha moltes propostes i molts projectes però veiem que no acaba d’arrencar el nombre de visitants ni l’activitat comercial». En aquest sentit, la consellera del grup mixt va insistir en que trobava molts comerços tancats i tot i que el ministre Francesc Camp va afirmar que el balanç era positiu, Bonet va deixar clar que «segons el que veiem pels carrers, la realitat n’és una altra». Subratllant que tothom és conscient de la dificultat que suposa patir una crisi econòmica, la consellera del grup mixt va insistir en que calia millorar «la imatge d’Andorra i de saber vendre el nostre producte. L’objectiu de l’anterior legislatura ja era arribar als 9 milions de turistes i seguim en descens, perquè cal recordar que anys enrera es van aconseguir al voltant d’11 o 12 milions de visitants». Bonet, per cloure, va posar l’accent en la necessitat de seguir treballant i de «posar fil a l’agulla per redreçar alguns aspectes». 
L’oposició, també, va demanar propostes per augmentar la qualitat del turisme i, per tant, el nombre de visitants. En aquest sentit, un dels principals debats de la comissió va ser els preus dels allotjaments i la possibilitat de limitar-los, fet que el ministre de Turisme va considerar «molt complicat perquè el preu va lligat a l’estacionalitat». Per la seva banda, Bonet va considerar aquest un tema a redreçar, ja que, «quan un hotel abaixa el preu posa en perill la qualitat i es genera competència cap a l’hotel petit». Camp va insistir en la necessitat de regular els apartaments, ja que «la llei ha d’actuar per al propietari i per a les webs, i ara mateix no tenim possibilitats». El Govern va realitzar un anàlisi a finals de l’any 2014 amb el qual va detectar 500 apartaments il·legals, dels quals van aconseguir registrar-ne 200 i «la resta va estar impossible identificar-los»·, va apuntar el ministre.
 
54.000 espectadors a Cirque du Soleil/ La rebuda del conegut espectacle està proporcionant interessants xifres. El muntatge Scalada: Storia by Cirque du Soleil 2015, que es va estrenar el passat 4 de juliol ha facturat ja 54.000 espectadors, 7.000 més dels que van passar durant les dues primeres setmanes en l’anterior edició. De moment s’han realitzat dotze sessions amb una mitjana de 4.500 persones cada dia. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp es va mostrar molt satisfet amb les xifres i va afirmar que esperaven des de la cartera que es podria superar l’objectiu dels 90.000 espectadors totals, «per l’ocupació mitjana que estem tenint, passarem dels 94.000». El fet de tenir una sessió més per setmana produirà un increment dels resultats al final de l’espectacle.
PUBLICITAT
PUBLICITAT