PUBLICITAT

Encamp

Torres: «Seguim treballant en el projecte i estarà a punt al desembre»

El Govern fa cas omís del recurs administratiu dels arquitectes

Per I. M.

El ministre Torres, ahir durant una visita a l'hotel Rosaleda d'Encamp.
El ministre Torres, ahir durant una visita a l'hotel Rosaleda d'Encamp. | TONY LARA
Passat un mes des que el Col·legi d’Arquitectes d’Andorra (COAA) decidís presentar un recurs administratiu per queixar-se a l’Executiu en haver planificat la construcció de l’estació d’autobusos sense un concurs previ, Jordi Torres va declarar ahir sobre aquest tema i de les seves paraules es desprèn que el Govern farà cas omís a aquesta demanda. 
 
La patata calenta passa ara a la teulada de l’entitat que presideix Zaira Nadal, la qual en funció de les indicacions del seu advocat decidirà si executa la demanda per la via judicial i porta el cas a la Batllia, en posicionar-se en contra de l’Executiu per la construcció sense un concurs previ de l’estació d’autobusos, al·legant també que es tracta d’una obra independent allunyada dels de la urbanització del Prat del Rull, quan el Govern la veu com una segona fase d’obres que no requereix cap ajut dels arquitectes.
 
Segons paraules del ministre d’Ordenament Territorial creu que el COAA va fer una queixa sobre els informes d’impacte que poden generar una doble lectura: «Els nostres serveis jurídics estan analitzant el recurs i complirem amb el que dictaminin. Però des d’Ordenament Territorial entenem que hem fet les coses bé, els informes d’impacte ambiental i d’inundabilitat estaven elaborats amb anterioritat però no els hem fet servir perquè no són necessaris, que no es vulgui donar una lectura incorrecta».
 
Així doncs, el Govern continuarà amb els timmings de l’obra: «El projecte segueix endavant tal i com està previst per tenir-lo operatiu al desembre d’aquest any». El finançament de la que l’Executiu considera que és la segona fase de les obres –més alt del previst inicialment per la instal·lació d’unes plaques fotovoltaiques per un valor superior als 200.000 euros i d’altres  addicionals que fan pujar la factura– serà extret de la que hi havia previst per a l’Heliport, de 600.000 euros. 
 
No es descarta l'heliport / Aquesta altra infraestructura, segons Torres, està «en fase d’uns últims estudis per part dels enginyers aeronàutics francesos. Ja tenim una part del informes que són favorables però a finals d’any no podrem executar un volum d’obra d’aquestes dimensions. En aquest sentit, el ministre d’Ordenament veu normal «poder fer transferències de crèdit entre dues infraestructures de transport» i va deixar clara una cosa: «Això no vol dir que queda eliminat el projecte de l’heliport. De cap manera». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT