PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Enuig pels canvis en mobilitat amb el tancament de Meritxell

Els conductors veuran novament alterades les rutes de la capital

Per MARISA DA COSTA

Amb el tall de Meritxell, queden anul·lades les parades d’Emprivat, la Creu Grossa i Babot Camp.
Amb el tall de Meritxell, queden anul·lades les parades d’Emprivat, la Creu Grossa i Babot Camp. | EL PERIÒDIC
Els professionals del transport de passatgers encara no han estat informats per part de l’Administració de les modificacions que patiran a les seves rutes amb el tancament parcial, a partir del proper 10 de juliol, de l’Avinguda Meritxell. A l’espera de reunir-se, el proper dilluns, amb el departament competent en matèria de mobilitat i transports, les concessionàries del transport públic així com de l’àmbit del taxi mostren el seu descontent pels nous canvis a què es veuran sotmesos i demanen «d’una vegada per totes» un mapa «estable» amb què es pugui evitar «marejar» els usuaris així com garantir-los un servei de qualitat. 
 
Els concessionaris del transport públic i les associacions de taxistes del país encara no han estat informats, de forma oficial, dels canvis que es produiran en les seves rutes amb el tancament del tram que abasta l’Avinguda Meritxell des del carrer de la Unió fins a la plaça de la Rotonda per a convertir-lo en una via per a vianants. La trobada amb l’Administració tindrà lloc en iniciar-se la propera setmana. A falta de conèixer l’alternativa a què s’hauran d’adaptar tant des de l’àrea del transport públic com els particulars que condueixin per la capital, des del primer sector ja s’evidencia el descontent: «Amb aquestes mesures provoquen el descontent dels usuaris», sentencia Gabriel Dallerès. El director de la Cooperativa Interurbana, l’empresa amb la majoria d’interconnexions a càrrec, lamenta que des del Govern no «s’estabilitzin» definitivament «uns circuits» interurbans «que permetin donar el màxim servei» tant a residents com visitants i evitin «distorsionar-los» els trajectes i, amb ells, la quotidianitat. Dallerès reclama «recorreguts estables» per tal que, «encara que no siguin els millors» es pugui garantir als viatgers una freqüència horària així com un mapa de parades inamovible. 
 
Tot i que l’empresa sol posar les rutes alternatives a disposició dle ciutadà a través del seu web, recorda que molts no hi tenen accés i per tant no s’assabenten de les permutes, provocant que sovint pateixin retards i imprevistos en els seus encàrrecs i obligacions. Aquest, de fet i segons comenta Dallerès, és el punt en què major queixa es detecta per part de l’usuari a les enquestes de satisfacció que se’ls realitza als clients periòdicament.
 
Afectacions per als taxis/ La indignació es fa extensiva, a banda dels usuaris, als components de l’àmbit dels taxistes: «Si és pel bé del país, em sembla correcte que es tanqui part de l’Avinguda Meritxell», tal com comenta en nom de l’Associació de Taxistes d’Andorra, Sergi Gil, qui no obstant, a l’espera de reunir-se amb Govern per conèixer les afectacions en el seu camp, es mostra temerós davant la seguretat que els canvis «no ens afavoriran». Altres taxistes manifesten obertament el seu descontent, així com els usuaris d’autobusos, que esperen que es faci una bona campanya per informar de les noves rutes. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT