PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

España se centra en l’evolució del motor a la Baja Aragón

El pilot andorrà efectua modificacions a la Suzuki pensant en els reglatges necessaris de cara al Dakar

Per JOAN JOSEP BLASCO

España supera dunes en una de les etapes de la darrera edició del Ral·li Dakar.
España supera dunes en una de les etapes de la darrera edició del Ral·li Dakar. | Blai Jané
Present i futur. En aquestes dues vies competeix Cristian España. La més propera marca les classificacions que obté a les proves en les que pren part al llarg de la temporada, i la que mira més lluny està en el Ral·li Dakar, on vol repetir participació l’any vinent. Agafar experiència i desenvolupar la moto són els seus objectius. Divendres inicia a Terol la Baja Aragón, cursa de tres dies en la que confia lluitar per les primeres posicions i comprovar com funcionen les evolucions del motor.
 
La prova aragonesa és la segona cita del Campionat del Món de bajas i està dividida en tres etapes. Són 170 els inscrits en les diferents categories, entre cotxes, motos, quads, buggies i camions. De motos en seran 66. Consta d’un recorregut total de més de 600 quilòmetres cronometrats. La primera jornada és només un pròleg i dissabte el dia gran, amb dues especials de 180 km i on es decidirà la victòria. Diumenge hi haurà només una amb un quilometratge similar. El terreny que hauran d’afrontar pilots i equips estarà composat de pistes molt dures que en alguns trams es porten a terme en altituds superiors als 1.200 metres a la província de Terol.
 
La Suzuki RMZ 450 amb la que participa compta amb uns desenvolupaments especials de cara a aquest tipus de cursa, com que la part de darrera és més baixa del normal per guanyar en adherència per poder derrapar en millors condicions. La part davantera la tindrà més elevada. Les variacions les ha efectuades Motos Grau, que és un concessionari oficial de la marca japonesa. Pel que fa a la classificació, «intentarem fer el de sempre, fer-ho el millor possible. Sabem que podem estar al davant, ja ho hem demostrat i l’objectiu és ser al top 10, i si pot ser en el top 5», afirma España. Per assolir els objectius haurà de pugnar amb un bon nombre de pilots destacats com Gerard Farrés, campió a les dues últimes edicions de la prova. També hi serà Joan Barreda, que es va imposar els dos anys anteriors. També es presenten com a favorits a ser al podi final Joan Pedrero, Dani Oliveras o José Manuel Pellicer. La jornada clau «serà dissabte, que és quan es decideix tot. És on s’ha d’anar al màxim i donar gas. El pròleg és una bona oportunitat per sortir l’endemà al davant i que no hagis de tragar pols tot el dia». 
 
Al llarg de la temporada treballa per arribar en les millors condicions al mes de gener per al Dakar. Sobretot tenint en compte la mecànica. «Treballem més que res el motor. Serà un bon test, perquè ens trobarem unes condicions similars al Dakar, com altes temperatures, pols i terra, al que li has d’exigir al motor velocitat. Però el més important és que sigui fiable, perquè si una cosa vam poder comprovar al Dakar és que el més important és la fiabilitat. Si corre molt i es trenca no serveix absolutament de res». Per aconseguir un bon resultat a l’Aragó «el secret està en no cometre errades. Has d’agafar un ritme alt de cursa i sobretot no equivocar-te en les decisions i el recorregut». El 2014 España va ser cinquè, mentre que l’any passat finalitzava sisè.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT