PUBLICITAT

Esclades-Engordany

Jover agraeix als docents com estan afrontant els canvis

El professorat del sistema espanyol s’ha trobat algunes dificultats en iniciar les classes

Per El Periòdic

Inauguració oficial del curs escolar 2016-2017, ahir al Teatre Comunal.
Inauguració oficial del curs escolar 2016-2017, ahir al Teatre Comunal. | Maricel Blanch
El ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, ha agraït als docents la seva «vocació i professionalitat», que permet tirar endavant els canvis que s’estan aplicant als respectius sistemes educatius. El ministre ha destacat que sense el col·lectiu de professorat aquestes modificacions, difícilment, serien assumibles. Jover va destacar la situació del sistema espanyol amb el canvi d’organització i la creació del centre integrat Maria Moliner, tot i que va garantir que li consta que la situació ja està normalitzada després d’haver patit algunes dificultats.
 
Jover va valorar un inici de curs que «ha començat de forma tranquil·la, amb un nombre d’incidències normal per les dates en què estem i sense cap fet remarcable», alhora que «els ecos que han anat arribant dels diferents centres educatius són molt bons». El titular de la cartera d’ensenyament ho va dir ahir durant la inauguració oficial del curs 2016-2017, que es va celebrar al Teatre Comunal davant de treballadors dels tres sistemes educatius.
 
Durant la intervenció de Jover, el ministre també es va referir al Decret de prevenció i tractament de situacions d’assetjament escolar als centres educatius del Principat d’Andorra aprovat pel Govern la setmana passada i que ahir es va presentar en roda de premsa (veure la pàgina 3). Segons Jover, el decret permet a les autoritats competents anticipar-se i prevenir l’assetjament escolar, una conducta que «destrueix tots els esforços dels docents que es destinen en fer créixer la persona».
 
EL CAS FINLANDÈS / L’assetjament escolar va ser el tema de la conferència de l’acte inaugural, impartida per la coordinadora del programa KiVa de l’institut iberoamericà de Finlàndia, Tiina Mäkelä. La xerrada, Convivència i conflicte, eines per afrontar l’assetjament escolar, es va centrar en l’experiència a Finlàndia d’aquesta conducta.
 
Mäkelä va explicar que els casos de bullying han disminuït perquè actualment ha augmentat la conscienciació, però, tot i això, va admetre que «només que pateixi un infant, ja és important». En el cas de Finlàndia, el percentatge d’assetjadors quan es va posar en marxa el programa KiVa en 2009 era de l’11% i actualment és del 6%. La ponent va destacar que el 90% dels casos en què es va haver d’intervenir van ser solucionats, encara que va admetre que «cal ser realista perquè hi ha casos molt difícils que necessiten l’ajuda d’experts de fora de l’escola».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT