PUBLICITAT

Andorra la Vella

El Ral·li d’Andorra donarà més protagonisme als ‘amateurs’

Un any més les inscripcions es tanquen en poques hores i l’ACA ha de deixar unes 60 equips fora

Per Iván Moure

Un dels cotxes participants en l’edició de l’any passat creua pel mig del centre neuràlgic del Principat.
Un dels cotxes participants en l’edició de l’any passat creua pel mig del centre neuràlgic del Principat. | ACA
El ral·li d’Andorra complirà aquest cap de setmana la 46a edició. La cursa més antiga que organitza l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) tornarà a reinventar-se un any més i per al 2017 donarà més protagonisme als participants amateurs, aquells denominats així perquè no fan servir tecnologia alhora de competir.
 
A l’entitat que encapçala Enric Pujal no li quadra allò de què un cotxe de carreres antic tingui un Ipad per calcular les mitjanes de velocitat i tots aquells aspectes que engloben la competició i per tant, prefereixen premiar aquells que mantenen l’essència d’aquesta cursa, la del ‘crono’ i el mapa com a úniques referències. Com es feia abans.
 
En gran alicient per a aquesta categoria estarà en què hi haurà canvis de mitjanes en les seccions de cada tram, «de manera que farem la carrera més entretinguda», segons va valorar ahir Toni Sasplugas. Això sí, el director de l’ACA va assegurar que s’entregarà a cada equip tota la informació sobre cada tram de la cursa que, no obstant, es mantindrà com cada any en secret fins el dia abans, el divendres, que s’anunciarà el recorregut exacte a les verificacions administratives. Els canvis que ha promogut l’ACA han aconseguit equilibrar la participació entre els que són amateurs i els que no, que durant uns anys han sigut majoria en la participació. 
 
Una edició més, les inscripcions s’han limitat a 90 corredors i es van completar el mateix dia que es van obrir. «Vam veure que alguns corredors que són fidels a la carrera es quedaven fora i vam decidir estirar la xifra fins els 100», va explicar el director general de l’ACA. Tot i així, prop d’una seixantena s’han quedat sense plaça. «Mai hem tingut problemes per omplir. El secret? És una cursa de regularitat de referència i un repte diferent als altres ral·lis. Però no podem ampliar la xifra perquè aquest és el màxim que podem moure sense que pugui afectar al trànsit», va afegir Sasplugas.
 
Quant a la participació per nacionalitats, també està ben repartida. Hi ha tants pilots de França com  d’Espanya i d’Andorra: «Cada any recuperem equips del país. Va lent, però anem ampliant la xifra dels de casa nostra», va afirmar Sasplugas.
 
Tot i que els trams es mantenen en secret, sí que hi ha un que ja es coneix. Es tracta d’Arcalís, que torna a estar dins l’itinerari i que protagonitzarà una de les especials més importants de diumenge: «Tindrà molta transcendència en les classificacions finals i quan s’acabi farem un càtering per als pilots a la part de dalt». Una filosofia que combina competició i esportivitat. Enemics al volant, amics fora del cotxe.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT