PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Cardelús competirà al Mundial de Moto2 amb l’Ángel Nieto Team

El pilot andorrà portarà una KTM i tindrà com a company d’equip a l’italià Federico Fuligni

Per Joan Josep Blasco

Xavi Cardelús, a la cursa del Gran Premi de França del Mundial, al circuit de Le Mans.
Xavi Cardelús, a la cursa del Gran Premi de França del Mundial, al circuit de Le Mans. | Cardelús Racing Team

La pròxima temporada es podrà veure a la graella de sortida del Mundial de Moto2 a Xavi Cardelús, aquest cop sense la utilització de wild cards, com succeeix aquest any. Ho farà a sobre d’una KTM a l’equip Ángel Nieto Team, que s’introdueix a la categoria després de signar amb la marca austríaca.

L’andorrà deixa l’escuderia Stylobike, que es queda sense plaça per a la pròxima temporada, per fitxar per la que dirigeix com a cap d’equip Jorge Martínez Aspar. Com a company tindrà al pilot italià Federico Fuligni. L’acord se signarà la setmana vinent al Gran Premi de la Gran Bretanya al circuit de Silverstone, on Cardelús hi competirà aprofitant una de les wild cards amb que compta aquesta campanya per participar al Mundial de Moto2. Incorporar-se a l’Ángel Nieto Team i ser present a tot el campionat «és una gran ocasió per a mi i ho afronto amb totes les expectatives. Seguiré treballant dur per continuar millorant», afirma Cardelús, subratllant que «arribo a un gran equip, que ha estat varis anys al Mundial. Tenen molta experiència i la podré aprofitar».

Cardelús: «És una gran ocasió per a mi i ho afronto amb totes les expectatives. Seguiré treballant dur per continuar millorant»

La intenció de Cardelús era donar el salt de manera definitiva amb Stylobike, el seu actual equip, però «no ha estat possible». Aterrarà a l’Ángel Nieto Team amb el seu cap d’equip i un telemètric. El debut i el pas aquesta temporada pel Mundial està servint al pilot andorrà per a no només conèixer el campionat i guanyar en experiència, sinó també córrer en traçats que fins ara no hi havia donat gas. Aquest bagatge vol aprofitar-lo: «Hi ha molts circuits que no els coneixia, on hi corro per primera vegada. A mida que completo la temporada comprovo que cada cop vaig millor quan estic en un traçat nou per a mi. Estic progressant en aquest sentit». En el que queda d’any, «l’objectiu fins a final de temporada és seguir en la mateixa línia, en seguir progressant i preparant-me per a l’any vinent. El Mundial costa molt i estic fent passes endavant».

Aquesta temporada Cardelús ha estat combinant el Campionat d’Europa de Moto2 amb les proves del Mundial de la categoria, on compta amb 10 wild card per competir-hi. De moment ha participat en set grans premis: Espanya, França, Itàlia, Holanda, Alemanya, República Txeca i Àustria. La vuitena la utilitzarà la setmana vinent a la Gran Bretanya.

Projecte ambiciós

L’equip espanyol competirà l’any vinent en dues categories al Mundial. Continua a Moto3 i desembarca a Moto2 després de quatre anys sense ser-hi present. Aquesta novetat se suma a un projecte que engloba des del Campionat d’Espanya de velocitat fins el Campionat del Món, dissenyant tot un programa de formació per a joves pilots des de la base del motociclisme.

L’Ángel Nieto Team competeix aquesta temporada a Moto3 amb una KTM, aconseguint una victòria al Gran Premi de França, de la mà d’Albert Arenas. El premi va ser doble perquè al segon calaix del podi va pujar un altre component de l’escuderia, Andrea Migno. La relació també els ha permès ocupar el lideratge al Mundial júnior. L’any vinent comptaran amb sis motos, dos en cada campionat, a Moto2, Moto3 i Mundial júnior.

«Estem realment contents amb aquest acord amb KTM, que permetrà que el nostre projecte segueixi creixent de la seva mà amb grans resultats. Després d’aquest primer any d’aliança, en el que hem guanyat un Gran Premi, hem pujat al podi i en varies ocasions ens hem quedat a prop, redoblem esforços i competirem amb ells també en Moto2», exposa Aspar, remarcant que «estem molt il·lusionats de tenir aquest projecte que s’inicia a l’escola, al Mundial júnior de Moto3, i que continua al Mundial de Moto3 i Moto2. El nostre objectiu és convertir-lo en una aposta guanyadora a totes les categories per tornar a ser un dels equips de referència».

A la categoria intermitja del Campionat del Món, l’Ángel Nieto Team suma un total de 31 victòries i 115 podis. El 2002, en el que llavors eren els 250 cc, arribava el primer èxit amb el subcampionat que va adjudicar-se Fonsi Nieto. Després van seguir els de Sebastián Porto (2004), Álvaro Bautista (2008) i Julián Simón (2010), aquest últim ja en Moto2.

PUBLICITAT