PUBLICITAT

Andorra la Vella

Grandvalira estrenarà per Nadal un «mini Tobotronc» a Canillo

El tobogan tindrà 555 metres de baixada i 180 de pujada i s’hi podrà accedir a partir de 3 anys

Per Meritxell Prat

Betim Budzaku, Xabier Ajona, Josep Marticella i Alfonso Torreño en la presentació de la temporada d’hivern de les estacions, ahir.
Betim Budzaku, Xabier Ajona, Josep Marticella i Alfonso Torreño en la presentació de la temporada d’hivern de les estacions, ahir. | Vallnord

Les estacions d’esquí van presentar ahir les novetats per a la temporada d’hivern que suposen una inversió global que supera els 24 milions d’euros. Superada la crisi del possible trencament de Grandvalira i encara amb la ressaca del sabotatge als cables de tres ginys de Pal, l’ambient distès i de confiança en una bona temporada que ha de començar el dia 1 de desembre (excepte en el cas d’Arcalís, que decidirà dijous si obre dissabte) va marcar l’esdeveniment. 


Entre les novetats presentades, la sorpresa la va donar el director general de Grandvalira, Alfonso Torreño, quan va anunciar que el domini disposarà d’un tobogan de muntanya (Màgic Gliss) de 555 metres de pujada i 180 de baixada a la zona de Canillo. «Podem parlar d’un mini Tobotronc com a concepte», va exposar. Un projecte pensat per al client familiar i que estarà operatiu tant a l’hivern com a l’estiu. La idea és que l’atracció estigui  muntada a mitjans de desembre i que pugui obrir per Nadal.

A partir de 3 anys 

El tobogan, que utilitza el mateix sistema de vagonetes que el Tobotronc, permet a l’usuari arribar a velocitats de 40 quilòmetres per hora i hi poden pujar infants a partir de 3 anys. Ara bé, els menors de 8 hauran d’anar acompanyats d’un adult. Preguntat pels accidents i els problemes de seguretat a l’atracció estrella de Naturlandia, Torreño va assegurar que es tracta d’un «giny totalment nou i testat perquè per a nosaltres la seguretat és un dels elements clau». De fet, va assegurar que «dona totes les garanties del món» i que en ser més modern que el Tobotronc disposarà d’un sistema automàtic de seguretat que impedirà que dues vagonetes puguin arribar a topar.


El tobogan és només una de les moltes inversions que farà el domini de les valls d’Orient i que pugen a 10,4 milions. Entre elles en destaca la renovació del vestíbul del Funicamp, l’acabament de la plataforma de Soldeu, així com millores a les pistes, a la xarxa de canons i a la pàgina web.


 Amb tot, Torreño va destacar que la novetat més important és la continuïtat de la marca Grandvalira. «Fa 15 dies aquesta roda de premsa no l’hauríem pogut fer», va apuntar. El gerent d’Andorra Turisme, a l’inici de l’acte va ser més contundent: «fa 15 dies aquest acte feia respecte, quasi por, no esperàvem aquest canvi tan bo». El responsable de Grandvalira va recordar que la marca també celebra aquest any el quinzè aniversari. «Si mirem l’històric, podem parlar d’una història d’èxit. I una de les coses que volíem destacar és que no s’acaba», va exposar, remarcant que a més, a la història s’hi suma Arcalís.


Pel que fa a les previsions de creixement, les va situar entre un 2 i 3%, fet que suposaria superar els 1,9 milions de forfets venuts, això sense tenir en compte el que pugui sumar l’estació ordinenca.

Objectius a Ordino 

En el cas d’Ordino-Arcalís, el director de l’estació, Xabier Ajona, va exposar que la previsió de creixement se situaria cap a l’11%, fet que suposaria arribar als 200.000 dies d’esquí. «Pensem que és un objectiu perfectament assolible», va afirmar, destacant que «Arcalís ha aconseguit mantenir una base de 180.000 dies d’esquí», fins i tot amb les males condicions meteorològiques de la temporada passada. En aquest sentit, «entre l’impacte positiu de l’oferta conjunta [amb Grandvalira] i el nou telecabina [que ha de garantir l’accés a la Coma tot i les condicions adverses de vent i neu] ens hem d’apropar molt i molt als 200.000 esquiadors». Ajona i Torreño van destacar que des de les dues estacions se segueix treballant per completar l’oferta de productes conjunts. De moment, tal com ja es va explicar, els clients amb forfet de temporada de Grandvalira que paguin un suplement de 90 euros podran esquiar, també, a Arcalís.


Quant a inversions, l’estació superarà els 8 milions, entre els quals destaquen 7,7 milions destinats al telecabina de Tristaina i a la renovació de la xarxa de canons. D’altra banda, també s’afegeix, com a novetat, la garantia meteorològica a tots els forfets de dia. D’aquesta manera, si la meteorologia impedeix aprofitar el dia d’esquí contractat, el client pot mantenir el forfet per un altre dia. 

Beneficis per sisè any 

El director d’EMAP, Josep Marticella, va començar la seva intervenció destacant el creixement aconseguit durant l’estiu a l’estació de Pal-Arinsal i mostrant-se convençut que l’estació podrà tancar per sisè any consecutiu amb beneficis. «Estem supermotivats per fer una gran temporada», va manifestar, afegint que «tenim unes previsions de creixement del 2% i ens agradaria assolir els 550.000 dies d’esquí». Segons Marticella, «si la temporada és llarga, de 143 dies, entenem que és factible».


En aquest cas, seguint el pla estratègic, s’han invertit 6 milions d’euros. Un dels projectes més destacats és la nova bassa que s’ha construït a Arinsal, de 21.000 metres cúbics, que ha de garantir la innivació del sector. Una necessitat que va qualificar d’«històrica». També s’han adquirit nous canons que permeten que el 60% de l’estació estigui cobert amb neu de cultiu. A Pal, s’ha ampliat la pista del Planell i s’hi ha instal·lat una nova cinta transportadora. Mentre que a Arinsal s’ha creat una pista nova, la de Comallemple, que connecta fins a la zona inferior de les Marrades.


El responsable d’EMAP va destacar que coincidint amb el Black Friday, repetiran la promoció de venda de 10.000 forfets a meitat de preu. 

PUBLICITAT