PUBLICITAT

Andorra la Vella

Redistribució de recorreguts i parades a la Vall Central

La nova xarxa incorpora les sol·licituds dels comuns per ampliar la cobertura

Per Alba Casanovas

El ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, mostra una proposta d’itinerari, ahir.
El ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, mostra una proposta d’itinerari, ahir. | SFGA / JAViladot

El concurs de les línies del transport nacional anunciat ahir pel Govern comporta, a més d’un redisseny del plec de bases, la reestructuració dels recorreguts de les línies d’autobús a la Vall Central del Principat. En el seu pas per les parròquies d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany patiran un canvi substancial, d’acord amb les demandes dels comuns i tenint en compte la informació amb la qual es compta del Pla de Mobilitat Integral de la Vall Central que realitza el Govern. A més, l’Executiu ha posicionat l’Estació Nacional d’Autobusos (ENA) com a punt neuràlgic de connexió. En aquest sentit, totes les línies de la xarxa confluiran en ella.

La línia L2 d’Encamp mantindrà el recorregut actual, que accedeix a Escaldes pel Pont de la Tosca fins a l’avinguda de les Escoles, però l’Executiu ha proposat que l’L3 de Soldeu i l’L4 del Pas de la Casa tinguin un itinerari ben diferent. D’una banda, la de Soldeu allargarà el seu recorregut i, després d’arribar al pont de la Tosca, donarà la volta per l’avinguda del Pessebre fins al pont dels Escalls. Així, es donarà cobertura a l’Hospital de Meritxell. De l’altra, la línia del Pas de la Casa circularà per la CG2, es desviarà per la rotonda d’Engalesters i anirà per la carretera de l’Obac en direcció a l’ENA. La finalitat d’aquest traçat és donar cobertura a una zona d’Engolasters, que ha incrementat els seus habitants notablement en els últims anys. Pel que fa a l’L1, que uneix Escaldes i Andorra la Vella amb Sant Julià, la ruta per l’avinguda Meritxell passarà per la Baixada del Molí i el carrer Prat de la Creu. Per a tots els canvis, s’han calculat els diferents trajectes a peu i s’ha procurat que les distàncies entre parades siguin d’entre cinc i 10 minuts.

La nova xarxa d’autobusos també contempla la redefinició de les parades del Bus Exprés a les rotondes amb l’objectiu d’optimitzar la circulació.

PUBLICITAT