PUBLICITAT

Andorra la Vella

Moderació en la previsió de creixement de turistes aquest hivern

S'espera superar l’1,5 milions de visitants i un augment en tots els mercats

Per El Periòdic

Budzaku, durant la presentació de la campanya d'hivern.
Budzaku, durant la presentació de la campanya d'hivern. | M.F.

 

Un 2,1%, aquest és el percentatge de creixement de turistes que es preveu en aquesta temporada d'hivern, entre els mesos de desembre i abril. Es tracta d’un increment més moderat que en anys anteriors i en aquest sentit, el ministre de Turisme, Francesc Camp, ha detallat que hi ha hagut anys en què el creixement ha estat important, fins i tot per sobre del 5%, la qual cosa ha fet que entre el 2012 i el 2018 s’hagi augmentat un 38% la xifra de turistes. En general s’espera un augment en tots els mercats, més moderat en d’altres nacionalitats diferents de l’espanyola i la francesa.

Així, en l’apartat d’altres nacionalitats es preveu un increment del 2%. En aquest sentit, Camp ha manifestat que el ruble “s’ha tornat a devaluar” i, per tant, es preveu que les xifres del mercat rus, que té un pes molt important a l’hivern, es mantinguin, la qual cosa fa que les previsions d'augment d’altres nacionalitats es freni. Pel que fa al mercat espanyol, s’espera un percentatge positiu de l’1,8% i en el francès del 3,8%. Sobre aquests darrers turistes, Camp ha detallat que es ve de dos temporades en què van baixar i tenint en compte la situació econòmica de França, s’espera que creixi per sobre de la mitjana. Aquestes previsions suposarien que aquesta temporada se superi els 1,5 milions de turistes i que en xifres absolutes hi hagi 30.000 turistes més que la temporada anterior.

El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha manifestat que aquest any es destinen 4,5 milions a la comunicació de la destinació i ha remarcat que s’incideix més en altres mercats, com el suec, en detriment de l’espanyol, per exemple, ja que aquest es considera un mercat més madur i, per tant, on no cal fer tant èmfasi comunicatiu. Camp ha concretat que pel que fa al pressupost global, la comunicació a altres destinacions que no són Espanya o França augmenta fins al 47% quan era del 31%. "És un pressupost important però cobrim bona part d'Europa", ha volgut emfasitzar Budzaku, que ha afegit que es manté a Espanya la col·laboració amb Disney que té un cost de 375.000 euros. Dins el total de 4,5 milions, cal destacar que hi ha 1,4 milions que es destinen a comunicar els esdeveniments esportius, entre els quals en aquesta campanya tenen un protagonisme especial les finals de la Copa del Món de Grandvalira. De fet, Budzaku ha remarcat que aquest és l’esdeveniment “més important que s’ha fet mai en la història d’Andorra”. 

A més, s’ha canviat la pàgina web d’Andorra Turisme, per fer-la més “intuïtiva” i endreçada i també molt més visual. S’incideix, de fet, en les experiències que es poden viure al país més enllà de la neu i també en Andorra com una destinació de cap de setmana llarg, en què es pot gaudir d’un país sencer amb diverses propostes.

La continuïtat de Grandvalira

Camp ha volgut concloure la seva intervenció durant la presentació de la campanya davant el sector destacant “la millor notícia” des que ocupa el càrrec de ministre: la continuïtat de la marca Grandvalira. D’aquesta manera, ha destacat que Andorra Turisme “comunica” el país sencer i que el trencament els hagués restat força. Així, ha fet èmfasi en el fet que Andorra té “un producte premium” per a l’hivern i creu que “la recomposició del mercat”, amb la integració de l’oferta d’Ordino Arcalís a la de Grandvalira, ha de fer que el món de la neu sigui “ambiciós” i més tenint en compte que pot ser clau per a la “internacionalització” d’Andorra la Copa del Món del mes de març. Ha volgut també llançar un missatge de tranquil·litat a Pal Arinsal, remarcant que tindrà al seu costat tant el Govern com Andorra Turisme, fent fins i tot “si cal” un reforç de comunicació de cara a la temporada vinent. En aquest sentit, ha remarcat que l'estació massanenca representa el 20% dels dies d’esquí venuts i que està molt posicionada en el mercat de proximitat del sud d’Europa.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT