PUBLICITAT

Andorra la Vella

La capital no concedirà permissos de terrasses durant sis mesos

Es desenvoluparà un pla de reactivació i dinamització comercial

Per Judith Sáez

Terrassa de l’avinguda Meritxell.
Terrassa de l’avinguda Meritxell. | MARICEL BLANCH

No es concediran més llicències per a terrasses a l’avinguda Meritxell en un període d’entre sis o set mesos, segons va anunciar ahir la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol. La líder demòcrata aposta perquè aquesta via es reafirmi com a eix comercial, tot i que va constatar que el motiu de no donar llicències és l’estratègia de promoció comercial que es preveu desenvolupar des del comú, juntament amb els comerciants de la parròquia.

A més, durant sis mesos una empresa també desenvoluparà un pla estratègic per a reactivar i dinamitzar l’economia fixant-se en el potencial dels establiments. Marsol va destacar que l’objectiu és ser «proactius» i que l’impuls d’aquestes propostes aportarà atractiu turístic. Es preveu que estigui llest a la tardor i que tingui un cost d’11.000 euros a l’administració. Des de l’oposició però, van apostar per un pla dinamitzador que inclogui tota mena de sectors i no només el el comerç. El conseller socialdemòcrata Sergi González apuntava així que «Andorra la Vella és molt més que comerç» i que cal que sigui de «360 graus».

Per altra banda, Marsol va assegurar que «ara és el moment» per desenvolupar el projecte del giny fins al pic de Carroi en tant que seria un «atractiu turístic» més per Andorra la Vella i que es complementaria amb el pla de reactivació econòmica. A més, va anunciar que hi ha dues empreses interessades en presentar-se al concurs per a la seva construcció, les quals assumirien les despeses del projecte. La política va valorar així que «seria un gran error deixar-ho escapar» i espera que el concurs per a la concessió s’hagi determinat abans de finals d’any.

Entre les propostes per fomentar el turisme, l’administració comunal també va desenvolupar un espot, ideat pel departament de comunicació del comú, el qual s’emetrà per diverses cadenes de televisió, com TV3, TeleMadrid o France 3, així com per Internet, a través de xarxes socials i Youtube.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT