PUBLICITAT

Tornar a començar

CARMEN TOMÁS

Gener ha portat un refredament climatològic i també ha deixat freda la borsa. L'IBEX va arrencar l'any amb força però una vegada acabat el gener, cal tornar a posar els comptadors a zero. L'oscil·lació ha estat de 800 punts. Una volatilitat que ens pot acompanyar molt de temps. La punxada de les economies emergents, unes més que unes altres, ha posat molt nerviosos els inversors i al finals de mes, s'ha salvat l'última setmana amb un guany de 0,5%. O sigui que la borsa va tancar el primer mes de l'any de la mateixa manera que el va arrencar. A més, Wall Street tanca mes amb una caiguda superior al 5%. Els nervis estan a flor de pell i caldrà veure si realment els diners també nerviosos de les economies emergents es traslladen a zones més temperades i desenvolupades, entre elles Espanya.

Hi ha un cert consens en això. Els experts segueixen pensant , malgrat els problemes a Llatinoamèrica, que la renda variable espanyola estarà de moda aquest any. De moment, hem conegut resultats d'alguns grans bancs espanyols i els guanys obtinguts a Espanya són petits, en el cas del BBVA fins i tot negatius. Precisament, Francisco González s'ha proposat l'objectiu que el negoci al nostre país representi el 50% del benefici de cara el 2016. I ha insistit en la necessitat de seguir amb les reformes, sobretot la laboral i la reducció de les despeses improductives del sector públic. En la seva opinió, Espanya podria aconseguir un creixement del PIB superior a l'1% i creu que té potencial per arribar al 2% i el 3%.

El banquer també opina que hi haurà nou crèdit. Anem a veure com es voreja en els pròxims dies la volatilitat que encara arribarà de les economies emergents, encara que molts pensin que encara es pot fer negoci en algunes d'aquestes economies. Sigui com sigui, no ens tornem bojos i posem la crisi al seu lloc és el millor que es pot fer en aquests moments. Espanya està de moda , Espanya ha tornat diuen des de fora. Fem un mínim esforç per creure'ns-ho des de dins. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT