PUBLICITAT

És el Blue Monday el dia més trist?

Diumenge passat vaig sentir al telenotícies d’Antena 3 que el dilluns 18 de gener seria el dia més trist de l’any 2021. Em va semblar una notícia sorprenent perquè mai abans ho havia sentit i perquè afirmar que el dia més trist de l’any es pot calcular amb una simple fórmula matemàtica em sembla una afirmació terrible i totalment injustificada.

De segur que si alguns llegiu els motius d’aquesta afirmació us sentireu identificats i pensareu que és així, però només us esteu deixant influenciar per una sèrie de dades que podrien produir-se en qualsevol altre moment. Fins i tot hi ha coses pitjors.

El dilluns 18 de gener per a mi ha estat un dia com un altre qualsevol amb els seus pros i contres.

Jo, pel que fa a aquestes idees inculcades, sempre he estat d’anar una mica contracorrent, des de molt petita. No m’agrada que em diguin com he de sentir-me o com he d’actuar davant determinades situacions. Cada persona té sempre el poder de l’elecció, però també cal saber que després s’han d’afrontar les conseqüències d’aquestes decisions, perquè cada acció provoca uns resultats.

Però, qui i per què ha creat aquesta teoria?

Es tracta del psicòleg Cliff Arnall qui afirma que després dels excessos econòmics i psicològics nadalencs, moltes famílies no han tingut temps de recuperar-se, ni econòmica ni emocionalment. Si a això hi afegim que els propòsits per al nou any es veuen molt complicats de complir i, alguns d’ells, requereixen molt esforç, algunes persones ja han acceptat que aquestes fites semblen impossibles de complir-se, llavors, segons Cliff Arnall, arriba una profunda decepció.

L’origen del dia conegut com el més trist de l’any es retrotrau a 2005 quan Cliff Arnall va treballar en una fórmula per determinar quin era el pitjor dia de l’any, amb motiu d’una campanya publicitària per a l’agència de viatges Sky Travel.

A la fi, va concloure que el dia més depriment de l’any seria el tercer dilluns de gener, donat els excessos nadalencs, la frustració per no poder realitzar els propòsits d’any nou i també per la falta de motivació. Per afirmar aquesta teoria aplica una sèrie de fórmules que han estat molt criticades.

El resultat és molt qüestionat, però del que no hi ha dubte és que al Blue Monday les xarxes socials s’omplen de missatges d’ànim per passar aquest «dia tan depriment» i fins i tot els mitjans de comunicació es fan ressò i algunes marques aprofiten l’estirada d’aquest dia per oferir descomptes per aixecar l’ànim dels consumidors. Per a mi es tracta d’un pur negoci i manipulació de les persones.

Jo conclouria el meu article, animant-vos a no deixar-vos mai influir per la estadística, escoltar el que sentiu vosaltres mateixos i treballar pel vostre propi benestar.​ 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT