PUBLICITAT

L’Hotel Westin Palace

Una magnífica experiència de les nostres vacances va ser la nostra petita estada a l’Hotel Westin Palace de Madrid. A més, vam poder admirar l’exposició de fotografia d’Antonello Dellanotte, El Paisatge de la Llum, Patrimoni Mundial i degustar un menú gastronòmic preparat especialment per a aquesta ocasió. Tota una experiència visual i gastronòmica celebrada per tal de posar en valor la inclusió del madrileny Paisatge de la Llum a la llista de Patrimoni de la Humanitat de la Unesco.

Per tant, vam poder gaudir al restaurant La Rotonda d’un maridatge entre fotografia i gastronomia de la mà del chef José Luque, qui va elaborar el Menú de la Llum, compost per sis plats inspirats en algunes de les fotografies de la mostra.

El contrapicat del Museu del Prado és a la base del Bitter-melo d’escopinyes i tomàquets grocs, un refrescant còctel servit amb una gelatina de vodka i suc d’aranja i granadina, que, a més, s’acompanyava amb unes escopinyes i uns tomàquets grocs amanits amb ram de flor de saüc. La imatge del Jardí Botànic presa des de l’estany de Linné va inspirar el primer plat, una esquitxada de llamàntol amb cuscús de verduretes i gaspatxo verd d’alvocat, espinacs i cogombre. En el Palau de Cristall i en l’estany gran s’hi inspiraven els dos plats forts. La cúpula del Palau de Vidre va originar el lluç rostit sota cúpula d’arrel de lotus i compota de carbassa, mentre que els colors de la matinada a l’estany gran van aparèixer al garrí elaborat a baixa temperatura i acompanyat amb un cremós de pastanaga al romaní i cardamom.

Un dels plats més espectaculars, que s’inspirava en el Parc del Retir solitari i nevat, és el suflé Filomena, elaborat amb esferes de mousse de coco, fils de merenga i bescuits de sifó en blanc sobre crumble d’ametlla. Per a les postres, el fi va ser emular un passeig a la tardor, amb un mignardises, a manera de teula de sucre i ametlla, amb bescuits verds i cacau empolvorat per tal de poder emular els colors d’aquesta estació. Una experiència gastronòmica inoblidable.

Per descomptat en el parell de dies que vam estar allotjats a l’hotel vaig poder fer-me un parell de tractaments corporals: un peeling i un massatge Shiatsu que mai no havia provat abans i que em va deixar molt relaxada. A més, vaig anar al gimnàs, obert les 24 hores del dia i on disposen d’unes bones instal·lacions, dues vegades. Una vegada de nit i l’altra a la tarda on, a més d’entrenar, vaig poder prendre’m a la terrasseta un suc natural mentre gaudia del paisatge.

Abans del sopar de la darrera nit, el qual vam fer a un altre lloc, vam prendre alguna cosa al bar, El 1912 Museu Bar, el qual és un museu i bar únic on vam fer el vermut acompanyat d’unes olivetes i fruits secs i un parell de tapes creatives que vam demanar per tastar-les, ja que em cridaven molt l’atenció. A més, hi vam poder admirar una bona part del llegat històric de l’hotel obert des de l’any 1912. Una experiència que espero i m’agradaria molt poder repetir.