PUBLICITAT

El Circuit està preparat

  • Es guanya en amplada passant de 9 a 11 metres i només queda condicionar accessos i els paddocks
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
La màquina treballa ahir l'amplada del doble revolt del Circuit, just al davant de la zona VIP Foto: ACA

Avui just resta una setmana perquè el Trofeu Andros arrenqui al Circuit del Pas de la Casa. Demà la competició té la seva primera prova a Val Thorens –dissabte 8 i diumenge 9–, on les nevades han assegurat un bon traçat. Al Grandvalira Circuit, ahir els tècnics van estar tot el dia perfilant detalls exclusivament de la pista, i aquesta, segons va indicar el secretari general de l'Automòbil Club Andorra (ACA), Toti Sasplugas, està en perfectes condicions: «És la millor pista que tenim en els últims quatre anys». A més, hi haurà canvis, perquè l'amplada augmenta dels 9 metres que en tenia, fins els 11, el que fa que hi haurà una mica menys de gruix de gel, entre 10 i 15 centímetres –la quantitat d'aigua que tenen per regar cada dia no varia–, però sempre dins dels paràmetres que marquen els organitzadors de la cursa francesa, i sense superar els 20 centímetres, que és el màxim desitjat per evitar clots que afectin a les mecàniques.

Les nevades dels últims dies han afavorit el bon aspecte de l'escenari de les curses –els talussos de seguretat estan en l'alçada perfecta: 1,20m–, tot i que fins i tot hi ha hagut un excés de neu. Ara els treballs se centraran, fins el pròxim dilluns a la tarda –els equips arriben dimarts amb tota la logística de camions– en habilitar les bones condicions en els accessos i els paddocks. L'ACA pretén que quan arribin les escuderies, tota la feina del circuit estigui acabada i llavors estar a plena disposició de les demandes dels equips.

CITROËN CONFIRMA, LOEB ENCARA NO / La presència de Citroën al Trofeu Andros 2012 ja és una realitat, perquè la marca francesa ha confirmat la seva participació i que ho farà amb dos pilots. Amb tot, el que encara no s'ha fet públic és si Sébastien Loeb, nou vegades campió del món de ral·lis, hi serà present. Sembla clar que el francès competirà a la cursa del promotor Max Mamers, però no està confirmat si conduirà en totes, si en algunes o, el que és més important, en quines en tot cas.

ELS HORARIS / L'Andros a Andorra començarà el divendres 14 amb els entrenaments lliures dels elèctrics a partir de les 16.15h. Després, a les 16.35h, serà el moment per als entrenaments de l'Andros, i a les 17.10h començarà la primera mànega d'elèctrics. A les 17.35h, els entrenaments cronometrats de l'Andros, i a les 18.40 la 2a mànega d'elèctrics.

L'Andros iniciarà les seves curses a les 19.05 amb una primera mànega que durarà una hora. Després (20.10h), la Cursa I dels elèctrics, per acabar la jornada amb la segona mànega classificatòria d'Andros de 20.35h a 21.35h.

Al dia següent, dissabte 15, es disputen les finals (Final Elit I, a les 11.10h; Final Elit Sup I, a les 11.30h), i a les 11.50 la segona mànega de classificació dels elèctrics. A partir de les 12.15h, la segona Final Elit I, i a les 12.35h la segona Final Elit Sup I, per acabar la jornada del matí a les 13.00h amb el podi i el lliurament de trofeus.

La sessió de dissabte a la tarda començarà a les 16.25 amb tres mànegues de classificació i les Finals 2 a partir de les 19.15h i fins les 20.55h, quan segons l'horari oficial està previst que acabi la competició per, just a les 21.00h, fer la cerimònia del podi i els premis.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT