PUBLICITAT

Els comerciants desitgen que la nova inversió aporti valor afegit

  • Les associacions esperen la cita que tenen la setmana que ve amb Alcobé per pronunciar-se
  • La FACA demana prudència i aposta per la diversificació de l'oferta per captar més clients
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Unes turistes, mare i filla van de compres i surten d'una coneguda botiga de moda en ple centre de l'eix comercial de l'avinguda de Meritxell. Foto: ÀLEX LARA

La presidenta de la Federació d'Associacions de Comerciants (FACA), Susagna Venable, va explicar ahir que «no tenim elements per valorar l'arribada de nous establiments al país». Venable va fer aquesta declaració en resposta a l'anunci fet pel ministre d'Economia, Jordi Alcobé, de que el 29% de la nova inversió estrangera va destinada a l'obertura de nous comerços, tant al detall com a l'engròs.

No obstant això, Venable va dir que «si la nova inversió ens aporta més diversificació, doncs fantàstic» i va afegir que «si bé a ser el que ja tenim no seria just perquè els comerciants que ja hi som estem patint prou». De tota manera, Venable va argumentar que «m'agradaria saber amb noms i cognoms, qui es vol instal·lar a Andorra, perquè necessitem una informació més específica per poder-nos pronunciar».

La vicepresidenta de l'Associació de Petits Comerçants, Rosa Pasquet va coincidir amb aquesta opinió i va desitjar que «el comerç que arriba sigui un valor afegit per a tot el sector». I també va matisar que «esperem que sigui així però haurem d'esperar a pronunciar-nos quan veiem quines marques i quines franquícies obren les portes».

Diversificació / Pascuet que ahir també va anunciar la propera reunió amb els ministres d'Economia i Turisme, Alcobé i Camp, també va reconèixer que cal un comerç diferent al que ja opera en el mercat andorrà i va apostar per ampliar l'oferta amb marques de renom. «Si ve la marca de sabates Manolos ¿Perquè no?» va insistir tot i afegint que «tampoc no estaria gens malament que s'instal·lés una casa d'articles de pell de renom com Louis Vuitton».

La necessitat de diversificar l'oferta per captar més clients també va ser evocada per Venable que va recordar que «si la nova oferta es limita a tenir més del mateix, no s'hi guanyarà la vida ningú, necessitem diversificar per als nostres comerciants i si venen marques diferents o de renom, benvingudes siguin». A més, també va apostar per la innovació explicant que «potser venen comerciants que tenen una altra visió del negoci, diferent a la nostra i de la qual podrem aprendre, si aquí no hi ha pensat ningú».

Per a Venable és essencial que el comerç pugui donar un tomb de 180 graus i recuperar l'esplendor de dècades passades. No es tracta tant d'obrir més comerços sinó d'intentar oferir un aparador més ampli amb articles, productes i marques més diversificades per poder satisfer tots els clients i captar-ne de nous. Cosa que va reiterar Pascuet que aposta per una oferta de qualitat amb «menys promocions i rebaixes que donen una imatge d'Andorra que no ens agrada». Els comerciants que van apreciar molt la campanya de promoció de la temporada d'hivern d'Andorra Turisme, també creuen que el comerç s'hi ha d'identificar, millorant no només l'oferta sinó també el tracte i l'acollida.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT