PUBLICITAT

Cirque du Soleil fa el ple

  • Turisme analitzarà l'ocupació, les dades de vehicles, l'impacte mediàtic i les enquestes per conèixer el retorn
L.F.M
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un moment de l'espectacle ?Scalada' de Cirque du Soleil a Andorra Foto: ÀLEX LARA

Les deu actuacions programades de la funció Scalada del Cirque du Soleil «han estat un èxit de públic»; hi han assistit 46.915 espectadors, i tenint en compte que el màxim d'aforament era de 50.000, representa un 92% d'assistència. Només els dies amb pluja no s'ha arribat al ple absolut. El ministre de Turisme, Francesc Camp, va dir que estan «molt contents» i va afegir que aquestes xifres d'assistència són «molt més de les que podíem preveure en un principi». Fent el balanç, Camp va concloure que «estem molt satisfets per l'interès que ha despertat Scalada i també per la gran repercussió mediàtica que ha tingut a l'exterior. Espectacles com aquest han de contribuir a situar Andorra com un referent a nivell internacional».

El director de Producte i Nous Projectes d'Andorra Turisme, Enric Torres, va voler subratllar que «el projecte era una experiència nova i tot un repte per a nosaltres» i va voler agrair «l'esforç i dedicació de tot el personal que ha col·laborat intensament en el projecte i especialment els 80 voluntaris que han fet possible que Scalada fos una realitat cada nit».

La directora d'Esdeveniments i Projectes Especials del Cirque du Soleil, Yasmine Khalil, va explicar que «estem encantats d'haver descobert Andorra i haver tingut l'oportunitat de fer viure tota una nova experiència del Cirque du Soleil als andorrans i als turistes». Una nova experiència que com ja va avançar Cirque, ha anat evolucionant i patint lleugers canvis, ja que «els artistes han entrenat moltes hores» per tal d'anar millorant els seus números, «però en tots han ofert la màxima qualitat», va voler destacar el ministre.

EL RETORN DE LA INVERSIÓ/ Cirque content amb l'experiència del seu primer espectacle a l'aire lliure a Europa i disposat a tornar «per la bona entesa», Turisme satisfet per l'assistència i la repercussió mediàtica, i el sector hoteler amb voluntat de repetir, segons va informar Camp.

Ara bé, l'important per als agents socio econòmics del país, tal i com ha volgut subratllar el president del Grup Parlamentàri Socialdemòcrata en reiterades ocasions, no és que l'espectacle agradi, «que això ja es dóna per suposat», sinó el retorn de la inversió, xifrada en 2'5 milions d'euros. El cap de Govern, Toni Martí, va pronosticar un retorn de 5 milions d'euros durant el debat d'orientació política.

Camp va reconèixer que el balanç del retorn «és un balanç que el sector, l'àmbit polític i la població mirarà amb lupa perquè ha costat molts diners» i que per això se serà «molt rigorós»; precisamanet per això, Camp va dir ahir que encara és aviat per treure conclusions i que «cal fer una anàlisi exhaustiva de les dades» que Andorra Turisme està recopilant. Els indicadors en que es basaran per fer aquest anàlisi seran: «la valoració de l'ocupació dels hotelers que han fet el pack amb les entrades, l'impacte en l'ocupació hotelera en general, el retorn mediàtic a mitjans de comunicació i xarxes socials de l'espectacle, les dades d'Estadística sobre l'entrada de vehicles i la valoració dels altres canals de distribució d'entrades de pagament, com els comerços», en aquest últim cas, Camp va explicar que valoraran si es comerços que han fet promocions amb entrades de pagament han incrementat les vendes. «Com a font d'informació important» Turisme també es basarà en les enquestes realitzades als assistents a l'espectacle per saber si van pernoctar i «quina despesa han deixat al Principat», va afegir Camp. Pel que fa l'origen dels assistents, Camp ja va avançar dissabte passat que la majoria han estat del turisme de proximitat: de Catalunya, sobretot de Barcelona, i de la regió de Migdia Pirineus. Al voltant de 12.000 han estat residents al país.

Andorra Turisme va informar ahir que a principis del mes de setembre es farà una presentació amb totes les dades.

ASPECTES A MILLORAR/ Segons el ministre, «la qualitat i reconeixement internacional i l'esforç de comunicació fet des d'Andorra des del mes de maig» haurien estat les claus de l'èxit. Tantmateix, Camp va admetre que hi ha aspectes a millorar. Per ser el primer any, «el sistema de reserves s'ha fet molt bé», però «hi ha hagut alguns retards en els confirmacions» i problemes de «timing»; « això s'hauria de millorar, però el sistema funciona». També va afegir que «seria important començar abans la distribució d'entrades per arribar a més públic potencial».

El que no canviaria el Govern si l'espectacle es repetís l'any que bé seria la ubicació. Camp va manifestar la voluntat que es tornés a emplaçar al Parc Central, que és el lloc que el propi Cirque du Soleil va escollir d'entre una vintena d'espais, i que ofereix als espectadors la possibilitat de sopar a la vora i places d'aparcament properes. Amb la manifestació d'aquesta intenció, es descartaria doncs la possibilitat que l'espectacle fos a Caldea.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT