PUBLICITAT

El comerç s'aferra a la segona quinzena per remuntar les rebaixes

  • Els comerciants creuen que les vendes estaran entre un 5 i un 10% per sota respecte l'any passat
  • Els negocis amb entrades de Cirque du Soleil «no han canviat la tendència negativa»
LAIA F. MAROT
ESCALDES-eNGORDANY

Periodic
Uns turistes pasejen per Escaldes-Engordany. Foto: TONY LARA

És aviat per fer el balanç de la campanya de rebaixes d'aquest estiu –normalment finalitza cap el 15 d'agost – però el portaveu i vicepresident de la FACA, Antoni Miralles, ja ha alertat que aquesta «no està sent bona». Miralles va explicar ahir que «s'han fet bones rebaixes, amb bons preus i bones promocion», però malgrat tot, «a les botigues els està quedant molt producte en stock».

El vicepresident de la FACA va guardar un bri d'esperança en la segona quinzena d'agost «per frenar la davallada», tot i que «serà difícil».

LES CAUSES / Miralles va atribuir la mala temporada a la climatologia adversa que està tenint Andorra aquest estiu, i que se suma a la mala situació econòmica global. De la mateixa manera que el vicepresident de la FACA ja va argumentar en el balanç del juliol a l'ANA – amb una caiguda de les vendes del 8 al 10%– «les pluges constants que estan marcant aquest estiu són un factor agreujant per als mals resultats que està tenint, de moment, el comerç», sobretot en el sector de la moda. Miralles va explicar que «el mal temps fa que no es vengui la roba prevista», i és que clar, «la gent no compra sandàlies quan plou».

El mal temps, però, no és l'única causa del descens de les vendes; segons va insistir Miralles, el principal motiu «és que la gent no té diners», i no només això, sinó que també és una qüestió de «pèrdua de confiança dels clients que fa que només comprin allò imprescindible per no gastar més del compte». Ara bé, en aquest segon punt Miralles va dir que hi ha perspectives de millora, ja que per exemple «a Espanya ja està augmentat l'índex de confiança del consumidor», tot i que «encara no s'ha traduït al consum».

De moment, però, la despesa mitjana dels visitants continua sent baixa, «sobretot tenint en compte que la gran majoria de turisme a l'estiu és el de proximitat» i «els que gasten més continuen sent els russos».

UN «MAL» INDICADOR / El ministre de Turisme, Francesc Camp, va explicar que entre els indicadors en els quals es basarà Andorra Turisme per l'anàlisi del retorn de la inversió de l'espectacle Scalada de Cirque du Soleil, hi serà «la valoració dels altres canals de distribució d'entrades de pagament, com els comerços», en aquest últim cas, Camp va explicar que valoraran si es comerços que han fet promocions amb entrades de pagament han incrementat les vendes.

Miralles va dir que aquest indicador «no és vàlid», perquè «han estat molt pocs els comerços que han repartit o sortejant entrades de pagament». Pyrenees i Júlia, per exemple, són dos dels que ho van fer i, segons Miralles, «aquests comerços no han canviat la tendència negativa a la baixa».

Finalment, el vicepresident de la FACA va afegir que un espectacle com el de Cirque du Soleil és positiu per atreure visitants, i va admetre que « sí que s'ha notat un increment de gent al carrer», però «seguim parlant de turisme de proximitat, i econòmicament encara no s'han copsat resultats» 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT