PUBLICITAT

Fulls de queixa que arriben tard

  • Alguns comerços cèntrics incompleixen l?obligatorietat d?informar que poden ser denunciats
C. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El cartell que obligatòriament han de penjar totes les empreses del país. Foto: EL PERIÒDIC

Per poder denunciar hi ha d’haver les màximes facilitats perquè el client tingui una via fàcil de comunicació amb l’empresari. I amb aquesta voluntat, des del passat 10 d’agost, és a dir fa gairebé una setmana, les empreses estan obligades a posar a disposició dels consumidors fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia de consum. Paral·lelament, han d’anunciar-ne adequadament la seva existència, amb un cartell únic i oficial als seus establiments, i que es pot adquirir de manera presencial al Servei d’Atenció al Consumidor i a les oficines de turisme, així com també es pot descarregar a la pàgina web www.consum.ad.

Doncs bé, sigui perquè empreses i comerços encara no s’han assabentat de la norma, o sigui per allò de em faig el sord, no canvio res i així evito problemes amb clients, aquesta normativa malgrat estar en vigor sembla que no acaba de complir-se en la seva totalitat. 

Un passeig per l’avinguda Carlemany ho demostra. Costa trobar cartells que informin al client que hi ha fulls oficials de reclamació i denúncia. Costa trobar-los tant als aparadors, com també a l’interior dels establiments. I ja no parlem a dins les empreses. 

Aquesta normativa parteix de la  Llei del 13 de juny d’aquest de competència efectiva i protecció al consumidor. El nou marc legal estableix el dret a la informació, a l’assessorament i la queixa o reclamació com a part integrant del dret a l’atenció dels consumidors. Fins ara, l’obligació de disposar de fulls oficials estava limitada a determinades activitats com tallers mecànics, estacions d’esquí o allotjaments turístics. A partir d’aquest agost, però, ja ningú s’escapa d’aquesta obligatorietat. 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT