PUBLICITAT

Les obres del vial de Sant Julià «s'encararan a finals del 2014»

  • Alcobé diu que «s'està renegociant» el cost i que «les finances públiques no s'en poden veure compromeses»
L. F. M
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, i el cap de Govern, Toni Martí. Foto: TONY LARA

Les obres de les fases 1 i 2 del vial de Sant Julià de Lòria – del pont de Fontaneda a la plaça Laurèdia– havien de començar el desembre d'aquest any, tal i com consta al Pressupost 2013 aprovat pel Consell General. No serà així; a la pregunta de la consellera socialdemòcrata, Rosa Gili, per conèixer en quin punt es troben, el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, va respondre que «l'obra és prioritària pel Govern però que no és pot encarar sense el finançament adequat».

Alcobé va explicar que es durà a terme un estudi abans de tirar endavant el projecte, amb un cost de 300.000 euros, i que estarà a punt a finals d'any; a partir d'aquest, amb sis o set mesos per fer l'anàlisi corresponent, «el Govern estarà en disposició de licitar les obres el segon trimestre del 2014», i, subjecte de trobar el finançament adequat, i només en forma de concessió, «l'inici de les obres s'encararà a finals del 2014».

Gili va criticar el fet de tornar amb les «obre faraòniques» i demanar préstecs que portin a «un nou endeutament milionari per part de l'Estat». En aquest sentit, Alcobé va respondre que precisament no discrepaven en el fet de «no voler comprometre les finances públiques»; el ministre d'Economia va afegir que el Govern no ha començat aquestes sobres, ni les començarà, fins que no tingui un finançament «que no pugui afectar l'Estat».

Alcobé va concloure que «si les condicions ho permeten, es farà, i sinó, es farà més endavant quan ho permetin»; si el projecte encaixarà o no amb les possibilitats de les arques estatals es sabrà «gràcies al pla de viabilitat que haurem fet i les condicions del finançament».

ABAIXAR EL COST/ Tot i que les obre no es duran a terme quan es tenia previst, «s'estan fent gestions per abaratir el projecte, i quan es pugui fer, que tingui el menor cost possible» va explicar Alcobé. El ministre va reconèixer que s'hi ha estat treballant, i que s'ha assolit un principi d'acord amb la família Huguet per rebaixar 4 milions d'euros del cost de la fase I, de manera que les dues fases tindrien un cost inicial de 38 i no de 42 milions d'euros.

El ministre d'Economia va admetre que es tracta d'una infraestructura inacabada, que no resol el problema de circulació, i que a més s'ha de completar per una qüestió de seguretat.

Finalment, Alcobé va avançar que el Govern està treballant en la revisió del pla sectorial viari del país per adaptar-lo a les necessitats actuals.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT