PUBLICITAT

Baró i la tàctica del calamar

  • Bartumeu defensa que va ser el grup de DA qui va actuar malament i critica que el seu president «llança tinta» per amagar els problemes interns dels demòcrates
L. F . M
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El president del grup parlamentari demòcrata, Ladislau Baró, i el president del grup mitx, Jaume Bartumeu. Foto: TONY LARA

La llei de Partits Polítics, tant «la forma com el fons», va ser ahir la diana dels dards metafòrics del conseller i membre de Socialdemocràcia i Progrés, Jaume Bartumeu. Bé, concretament ho van ser els seus impulsors, el grup de Demòcrates per Andorra, i el seu president, Ladislau Baró, del qui va dir que utilitza «la tàctica del calamar»: «llança rajos de tinta per dissimular i amagar la seva situació».

Baró va dir ahir que el text compta amb una «voluntat política compartida» amb els altres grups però va lamentar que «des de l'escissió del Partit Socialdemòcrata sembla impossible arribar a acords amb els dos grups alhora».

Bartumeu, però, ho té clar, i «qui va actuar malament van ser els demòcrates presentant un text al Greco que no estava consensuat com si fos l'acordat pels tres grups». «La taca la pot fer més gran o més petita», però amb declaracions com les de Baró pel que fa al debat de les competències amb els comuns, «desacreditant el ministre de la Presidència, per molt que vulgui no pot amagar que entre ells es tiren els plats pel cap».

De la llei també hi ha una qüestió de fons que el grup mixt esmenarà: «està excessivament reglamentat la militància als partits», a diferència de les corrents europees que «donen més marge de llibertat».

Finalment, «tinta» també en l'afer de l'acomiadament del director de RTVA: «em sembla fantàstic que Robert estigui d'acord amb mi pel que fa el Copríncep», però donant importància a les declaracions «se'ns vol allunyar del problema que és la mala gestió d'un organisme públic. El pressupost no baixa i, guardant tot el respecte pels professionals que hi treballen, la qualitat no millora ni tampoc el pluralisme». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT