PUBLICITAT

Bartumeu no està d'acord amb la rebaixa de l'IGI de les estacions

  • El president del grup mixt critica que «el Govern cedeix a les pressions de determinats sectors» en detriment d'altres
LAIA F.MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

«El lobby de pressió ja ho va intentar l'any passat i va fer tard», aquest any «ha estat DA qui ha intentat introduir de manera dissimulada a través d'una esmena al Pressupost 2014» l'Impost General Indierecte (IGI) reduït de l'1% per a les estacions d'esquí, segons va explicar ahir Jaume Bartumeu, en la roda de premsa posterior a la Junta de Presidents.

El president del grup mixt es va mostrar totalment en desacord amb la creació d'un IGI reduït per un sector que «com hem pogut comprovar aquest Nadal, està ple de gom a gom i és competitiu», mentre que «hi ha altres sectors, com el comerç, que estan en una situació més precària i que paguen el 4,5%». Així doncs, «no s'hauria de rebaixar per ningú o hi hauria d'haver un IGI reduït per tothom, que seria el més just» i va acabar concloent que «si el Govern accedeix a les pressions de determinats sectors de l'economia, també haurà d'escoltar els que estan patint més».

Referint-se a les modificacions de l'Impost, Bartumeu va dir que «no és natural, ni normal ni eficient en termes econòmics que es facin tants canvis» i va afegir que «semblem una Cambra més modificativa que legislativa».

El president del grup mixt va admetre que «és cert que ningú té la veritat absoluta, però una mica de seriositat, vegi's sinó el milió d'euros». Precisament de les 69 esmenes a la Llei del Pressupost discutides dimarts en la Comissió de Finances i Pressupost, aquestes van ser les dues que van quedar pendents. Pel que fa al milió d'euros per una infraestructura turística , l'ANA va informar ahir que els mateixos consellers demòcrates han decidit acceptar l'esmena del grup mixt que elimina aquesta partida, i quan el Govern necessiti aquests diners i pugui dir a què o a quina infraestructura els dedicarà, sol·licitarà el finançament via crèdit extraordinari.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT